  • Data: 2006-09-12 07:09:09
    Temat: Re: Zalozenie DG i kilka pytan
    Od: dVito <d...@c...it.inv> szukaj wiadomości tego autora

    Grys wrote:

    > 3. Obecnie jestem wspólwlascicielem samochodu razem z moim ojcem.
    > Ojciec jest glównym wlascicielem (znizka na OC, AC wynikajace po
    > 1 z bezszkodowego przebiegu ubezpiecznia a po 2 z innego miejsca
    > zamieszkania gdzie podstawowe stawki sa ok 3 razy nizsze niz w
    > miejscu mojego zameldowania). Samochód jest wart ok 7000PLN i chce go
    > wniesc aportem do DG. Rozumiem, ze jesli okresle, ze jestem
    > jego wlascicielem w 49% to bede mógl zamortyzowac go w calosci
    > (wartosc ponizej 3500PLN).

    Bedziesz mogl zamortyzowac te 49% z 7000 - czyli chyba masz racje.
    Tylko ze jest to tanczenie na granicy - a jak sie US przyczepi ze auto jest
    warte nie 7000 tylko 7150?
    Acha, jezeli wpsolwlasnosc nie jest dokladnie okreslona - kto ma ile - to
    przyjmuje sie ze czesci sa rowne.

    > Czy konieczne jest prowadzenie
    > ewidencji przebiegu pojazdu?

    Jezeli masz go w EŚT, to chyba nie.