  • Data: 2006-09-11 20:19:20
    Temat: Zalozenie DG i kilka pytan
    Od: "Grys" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Wlasnie jestem w trakcie zakladania DG. Nurtuje mnie kilka
    problemów:

    1. Na siedzibe firmy wybralem mieszkanie, którego jestem
    wlascicielem, natomiast nie jestem i w najblizszym czasie nie bede
    tam zameldowany, lecz bede tam mieszkal. Czy w koszty w takim
    wypadku bede mógl zaliczac wszystkie koszty (czynsz, rachunki za
    prad, gaz, internet) w pelnej wysokosci czy tez bezpieczniej jest
    zaliczac tylko ich czesc?

    2. Poniewaz jest to nowe mieszkanie i calkowicie nieumeblowane
    czesc faktur za meble chce zaliczyc sobie równiez w koszty -
    rozumiem, ze powinno wystarczyc jesli na fakturze znajdzie sie
    zapis ze sa to meble biurowe (a faktycznie bedzie to np komplet
    wypoczynkowy i mebloscianka). Czy w przypadku kontroli nalezy
    pokazac te meble? Czy od takiego zakupu mozna odliczyc VAT?

    3. Obecnie jestem wspólwlascicielem samochodu razem z moim ojcem.
    Ojciec jest glównym wlascicielem (znizka na OC, AC wynikajace po
    1 z bezszkodowego przebiegu ubezpiecznia a po 2 z innego miejsca
    zamieszkania gdzie podstawowe stawki sa ok 3 razy nizsze niz w
    miejscu mojego zameldowania). Samochód jest wart ok 7000PLN i chce go
    wniesc aportem do DG. Rozumiem, ze jesli okresle, ze jestem
    jego wlascicielem w 49% to bede mógl zamortyzowac go w calosci
    (wartosc ponizej 3500PLN). Czy glowny wlasciciel musi posiadac
    wiekszosciowy udzial w samochodzie? (to bardziej pytanie do
    zakladów ubezpieczeniowych chyba) Jaki dokument powinien potwierdzac
    % podzial wlasnosci. Co musialbym zrobic aby calosc kosztów
    utrzymania (paliwo, przeglady, remonty, OC, AC) samochodu móc
    zaliczac w koszty uzyskania przychodu. Czy konieczne jest prowadzenie
    ewidencji przebiegu pojazdu?

    Nadmienie, ze przegooglalem troche grupe, ale nie znalazlem
    odpowiedzi na moje hmm dosc specyficzne chyba pytania.

    Pozdrawiam,
    Grys