eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZaliczki wieksze niz usluga koncowa - jak zafakturowac › Re: Zaliczki wieksze niz usluga koncowa - jak zafakturowac
  • Data: 2006-09-21 08:12:06
    Temat: Re: Zaliczki wieksze niz usluga koncowa - jak zafakturowac
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <c...@w...pl> napisal(a):
    > Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wystawiać faktury końcowej ?? A na jakiej podstawie zaksięguje przychód
    > ???

    Tychże faktur, a jak inaczej? Przeczytałem rozporządzenie i widzę, że
    to nie tylko 'nie musi', ale wręcz 'nie może' wystawiać faktury w
    takiej sytuacji!

    4. Jeżeli faktury, o których mowa w ust. 1 i 2, nie obejmują całej
    ceny brutto, sprzedawca po
    wydaniu towaru lub wykonaniu usługi wystawia fakturę na zasadach
    określonych w § 9 i
    § 11-13, z tym że sumę wartości towarów (usług) pomniejsza się o
    wartość otrzymanych
    części należności, a kwotę podatku pomniejsza się o sumę kwot podatku
    wykazanego w
    fakturach dokumentujących pobranie części należności; taka faktura
    powinna zawierać
    również numery faktur wystawionych przed wydaniem towaru lub
    wykonaniem usługi.

    5. Jeżeli faktury, o których mowa w ust. 1 i 2, obejmują całą cenę
    brutto towaru lub usługi,
    sprzedawca po wydaniu towaru lub wykonaniu usługi nie wystawia faktury
    w terminie
    określonym w § 13

    > Może lepiej fakturę korygującą do faktury zaliczkowej tak żeby suma zaliczek
    > równała się przychodowi z tytułu wykonanej usługi, no i fakturę końcową na
    > której w jednej pozycji wpiszesz wartość usługi a w drugiej ze znakiem
    > ujemnym wartość zaliczek. Wartość faktury wychodzi na 0, a całość się
    > rozlicza.

    No jasne, tylko po co, skoro jest to nie tylko niepotrzebne, ale wręcz
    niezgodne z przepisami?
    --
    Samotnik