    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zaliczki na pdoof jeszcze przed rozliczeniem rocznym
    Date: Thu, 28 Nov 2002 12:48:33 +0100

    Użytkownik Bosman Zorz napisał:
    > In news:as4rhf$1jc$2@news.tpi.pl, Maddy typed:

    > Nie przekroczylem jeszcze limitu. Ale i tak zwroca mi caly podatek za
    > 2002, niezaleznie od tego czy poniose ten wydatek czy nie. A oczekiwany
    > zysk o ktorym tu mowa, a ktorego wg twoich informacji jednak nie bedzie,
    > opieral sie na nadziei, ze jezeli podniose wydatek na poczatku 2003 to
    > bede otrzymywal wiecej pieniazkow jeszcze PRZED rozliczeniem podatku za
    > 2002. Taki tez jest temat watku.

    Chyba wyszedłes z mylnego założenia że jeżeli wydatek poniesiesz w danym
    roku, to na tej podstawie uzyskasz decyzje o zaniechaniu poboru
    zaliczek. Ale nic podobnego - wydatek poniesiony w 2003 roku "zadziała"
    dopiero w rozliczeniu rocznym za 2003 - a więc o zaniechanie z tytułu
    tego konkretnego wydatku bedziesz mógł wystapic dopiero w 2004 roku.
    Chyba lepiej odliczyc w 2002 - bedzie dodatkowy argument dla US w
    postacie większej kwoty nierozliczonej ulgi.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl