  • Data: 2006-12-01 08:02:30
    Temat: Re: Zaliczka a podatek
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 01 Dec 2006 02:33:43 +0100, Lucasdm napisał(a):

    > Ale na co? Nie wiem, czy dobrze rozumiem:
    > - wystawia mi FVAT o tresci: "zaliczka za costam" na powiedzmy 10000zl netto
    > plus VAT
    > - wyplacam mu kase na konto
    > - uwzgledniam sobie taka fvat jako koszt

    Błąd - zaliczka nie jest kosztem.
    Masz tylko prawo do odliczenia VAT-u

    > - kolega nie uwzglednia dochodu, ale odpowadza VAT
    >
    > To pytania:
    > a) - jaki dokument jest dla niego podtaw?, do uznania zaliczki jako przchodu
    > (w 2007) ?

    Faktura końcowa zawierająca zgodnie z ustawą/rozporządzeniem informacje o
    zapłaconych wcześniej zaliczkach. Jest ona dokumentem pozwalającym
    zaliczyć KUP także i dla ciebie.

    > b) - czy to dziala równie? wtedy, gdy
    zaliczka stanowi 100% ? c) -

    Tak. Choć wtedy nie wystawia sie faktury końcowej. Więc dokumentem jest ta
    faktura zaliczkowa + dobrze mieć jakiś papierek stwierdzający rzeczywisty
    termin wykonania usługi.

    > jezeli tak, to czy dokument z pkt. a) moze byc
    wystawiony na 0 zl.

    Jak napisałem wyżej - nie.

    > No wlasnie - jako co wpisuje ten przychod? Na jakiej podstawie?

    Jako normalną sprzedaż usług. Na podstawie faktury końcowej lub
    zaliczkowej gdy była na 100%. Dla podatku dochodowego zaliczka nie
    ma żadnego znaczenia.