  • Data: 2006-12-01 01:33:43
    Temat: Re: Zaliczka a podatek
    Od: "Lucasdm" <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "www.specjalista.eu" <s...@t...us> wrote in message
    news:ekmh83$84a$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > 1. Zaliczka nie jest przychodem.
    > 2. Zaliczka 100% staje sie przychodem w momencie wykonania usługi /
    > wydania towaru

    brzmi niezle. Moge prosic o jakas podstawe prawna?

    > 3. Fakturę VAT wystawia sie w ciagu 7 dni od otrzymania zaliczki
    > (przedpłaty, raty)

    Ale na co? Nie wiem, czy dobrze rozumiem:
    - wystawia mi FVAT o tresci: "zaliczka za costam" na powiedzmy 10000zl netto
    plus VAT
    - wyplacam mu kase na konto
    - uwzgledniam sobie taka fvat jako koszt
    - kolega nie uwzglednia dochodu, ale odpowadza VAT

    To pytania:
    a) - jaki dokument jest dla niego podtawą, do uznania zaliczki jako przchodu
    (w 2007) ?
    b) - czy to dziala również wtedy, gdy zaliczka stanowi 100% ?
    c) - jezeli tak, to czy dokument z pkt. a) moze byc wystawiony na 0 zl.

    > A zatem w Twoim przypadku zrobiłbym tak:
    > - wpłacasz zaliczkę
    > - on wystawia f-rę VAT na zaliczkę; odprowadza VAT od niej jak od każdej
    > innej faktury
    > - w 2007 wykonuje usługę, przychód wpisuje do kpir

    No wlasnie - jako co wpisuje ten przychod? Na jakiej podstawie?

    > I tak z ciekawosci - czym dla Ciebie jest faktura proforma?

    Jeszcze nigdy ani ja, ani kolega jej nie wystawialismy. Ale juz czuje, ze
    przekombinowalem z proformą :-))

    > pozdrawiam, jacenty

    Dzieki i pozdrawiam serdecznie
    Lucasdm