    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zaliczka, PIT-5 - do sprawdzenia (trochę długie)
    Date: Wed, 19 Nov 2003 13:20:12 +0100

    On Wed, 19 Nov 2003, Kemot'h wrote:
    [...]
    >+ Najpierw informacje ogólne:
    >+ IDG od 1 września, KPiR + VAT (ale VAT nie ma chyba tu znaczenia),

    Jak nie... zapłaciłeś 152 zł za zgłoszenie czy nie ? ;)
    [...]
    >+ Nie zidentyfikowałem żadnych kosztów ani odliczeń

    Znaczy: podarowałeś państwu. Pociesz się, ja też zorientowałem
    się za późno :], choć... nie wiem, chyba mógłbyś jeszcze wpisać.
    Wpis do DG: 100 zł, rejestracja VAT: ...., zakup "papierów"
    (KPiR pewnie na gotowym formularzu prowadzisz, nie ? no to
    tak między 2,50 a 5 zł też się zmarnuje :))

    >+ Składka na ubezpieczenie zdrowotne

    Już ci wyłożyli. "Jak zapłacisz". Można zapłacić ostatniego
    w danym miesiącu, IMHO w listopadzie warto ;) !

    [...]
    >+ Po pierwsze - obliczenie podatku wg podstawy: czy mam odejmować kwotę
    >+ 530.08, czy 1/12 z tej kwoty? Skoro pracodawca odejmował 1/12 za każdy
    >+ przepracowany miesiąc, do momentu rozpoczęcia przeze mnie IDG, a ja
    >+ teraz odejmuję, przy obliczaniu podatku całą kwotę (530.08), to w
    >+ rozliczeniu rocznym prawdopodobnie będę musiał coś dopłacić. Słusznie
    >+ rozumuję, czy bredzę.

    Wg przepisów jest tak że odliczasz wszystko. Byli tu tacy co twierdzili
    że ich US chce zmniejszenia odliczeń - ale podstawy do tekich roszczeń
    nie znamy.

    >+ Po drugie - składki na ubezp. zdrowotne - mam sumować od początku roku
    >+ (tak mi się wydaje)

    Tak. Jak wszystko na PIT-5 !
    [...]
    >+ podstawy obliczenia tej składki, czy (jak gdzieś wyczytałem) ma to być
    >+ trochę mniej - 7.75%?

    Na formularzu masz: "z zastrzeżeniem art/ust/par/..." Weź i sprawdź
    na co się powołują ;) !

    >+ Po czwarte

    Będę milczał, bo dyskusje były tu zacięte a wszycy są przeciw mnie :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)