  • Data: 2002-03-07 22:08:40
    Temat: Re: Zaległy podatek - poborca podatkowy
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Moje pytanie jest takie. Czy w przypadku gdy dana osoba nie odbierze
    pisma (list awizowano 2 razy - nie zastano adresata), takie pismo
    traktuje się JAKO ODEBRANE (przyjęte do wiadomości)? Gdzie mogę
    znaleźć informacje na ten temat.

    Tak dokładnie to nie wiem, ale w swoim czasie dostałem jednocześnie dwa
    listy:
    - zawiadomienie z ZUS-u, że w razie braku zapłaty skierują do komornika, - i
    wezwanie od komornika.
    Nawiasem mówiąc, ZUS ściągnął tę samą (na szczęście niewielką) sumę 2 razy i
    trwało prawie rok, zanim rozliczył...
    Myślę, że nieodbieranie listu ma sens tylko wtedy, gdy zbliża się termin
    przedawnienia roszczenia. Inaczej przynosi same szkody.
    Pozdrawiam Krzysztof