    Date: Mon, 25 Jul 2011 15:28:18 +0200
    From: "\\n" <n...@m...xy>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup w Amazon.co.uk a WNT

    W dniu 25-07-2011 15:21, \n pisze:

    > Przestudiuj sobie dokumenty nt. VAT na tej stronie
    > http://www.astrazenecauk.pl/
    > Przypuszczam, że zachodzi tu ten sam przypadek - Astra też nie ma
    > siedziby w Polsce i ma ten niby polski NIP PL526.......

    Ups powinno być "Astra nie ma siedziby w Polsce", bez "też".

    I jeszcze:
    W FAQ piszą
    (http://www.astrazenecauk.pl/attachments/Zmiana_rozl
    iczen_VAT_FAQ_11042011.pdf):

    8. Czy sprzedaż od 01.04.2011 r jest dla apteki "wewnątrzwspólnotową
    dostawą towarów"?
    Nie, sprzedaż produktów do apteki przez AstraZeneca UK Limited nie jest
    wewnątrzwspólnotową dostawą
    towarów.
    AstraZeneca UK Limited jako unijny dostawca przemieszcza towary ze
    swojego państwa członkowskiego do
    magazynu w Polsce - występuje u niej wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów
    w jej państwie (na gruncie
    odpowiednika art. 13 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług) i
    wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów w
    Polsce (na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i
    usług); w konsekwencji AstraZeneca UK
    Limited jest zobowiązana do zarejestrowania się i rozliczenia w Polsce
    VAT z tytułu wewnątrzwspólnotowego
    nabycia towarów.
    Następnie AstraZeneca UK Limited sprzedaje towar polskiemu nabywcy (tj.
    aptece) - dochodzi do podlegającej
    opodatkowaniu w Polsce dostawy towarów. Przed zmianą przepisów
    podatkowych tj. do 31 marca 2011 roku,
    AstraZeneca UK Limited miała możliwość rozliczenia podatku VAT z tego
    tytułu. Obecnie zgodnie ze
    znowelizowanymi przepisami (art. 17 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i
    usług) AstraZeneca UK Limited nie
    może rozliczyć podatku VAT z tego tytułu, odpowiedzialnym za rozliczenie
    podatku jest podmiot nabywający
    towary tj. apteka. Sprzedaż towarów przez AstraZeneca UK Limited do
    aptek jest nadal transakcją krajową
    (dostawa towarów, dla której podatnikiem jest nabywca), transakcja
    pomiędzy AstraZeneca UK Limited a
    apteką nie jest wewnątrzwspólnotową dostawą towarów /
    wewnątrzwpólnotowym nabyciem towarów.

    --
    Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania,
    że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.