  • 1. Data: 2011-07-17 11:43:37
    Temat: Zakup w Amazon.co.uk a WNT
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Nabyłem kilka rzeczy w Amazon.co.uk, a ponieważ to był zakup firmowy
    to w grę wchodzi WNT. Jednak na fakturze od nich wpisali swój polski VAT
    ID: PL5262907815.

    Podejrzewałbym że Amazon dokonuje WNT zbiorczo, we własnym zakresie, a
    następnie do mnie dociera już dostawa krajowa (nadawcą jest Deutche Post
    AG - Amazon, Komornicka 1, Głuchowo), ale wtedy przecież powinienem
    dostać fakturę z polskim VATem, a nie brytyjskim - ten by był
    wewnętrzną sprawą Amazonu..

    Ktoś wie jak to rozliczyć?

    Tomek

  • 2. Data: 2011-07-19 19:26:04
    Temat: Re: Zakup w Amazon.co.uk a WNT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    tomek wrote:
> [...]
    > Post AG - Amazon, Komornicka 1, Głuchowo), ale wtedy przecież
    > powinienem dostać fakturę z polskim VATem, a nie brytyjskim - ten by

    Skoro jest już jakiś VAT na fakturze, to już nie będzie WNT.
    Dało się "wyklikać" przy zamówieniu fakturę bez VAT?

  • 3. Data: 2011-07-19 21:25:55
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-07-19, o godz. 21:26:04
    "cef" <c...@i...pl> napisał(a):

    > Skoro jest już jakiś VAT na fakturze, to już nie będzie WNT.

    Ekspertem od WNT nie jestem, ale IMHO w uptu jest jasno zapisane że
    sprowadzenie na cele firmowe to WNT, niezależnie od tego czy sprzedawca
    naliczył VAT czy nie ?

    > Dało się "wyklikać" przy zamówieniu fakturę bez VAT?

    Nie, po ew. zwrot VAT trzeba się "ręcznie" zgłosić z papierami do
    Amazona.

    Tomek

  • 4. Data: 2011-07-20 16:58:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    tomek wrote:

    > Ekspertem od WNT nie jestem, ale IMHO w uptu jest jasno zapisane że
    > sprowadzenie na cele firmowe to WNT, niezależnie od tego czy
    > sprzedawca naliczył VAT czy nie ?

    Ano jest.
    No to rozlicz od brutto.
    Ja jak mam doczynienia to z klasycznym WNT z kwotami netto.

    > Nie, po ew. zwrot VAT trzeba się "ręcznie" zgłosić z papierami do
    > Amazona.

    Pewnie nie warto się grzebać - stos papierów, a może i jeszcze jakieś
    korekty
    a na dobrą wódkę nie wystarczy.

  • 5. Data: 2011-07-20 19:43:10
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-07-20, o godz. 18:58:20
    "cef" <c...@i...pl> napisał(a):

    > Ano jest.
    > No to rozlicz od brutto.
    > Ja jak mam doczynienia to z klasycznym WNT z kwotami netto.

    Problem w tym że spółka z Luksemburga wystawiając fakturę z
    brytyjskim VATem podała numer VAT z prefiksem PL
    - a prefiksu PL nie da się wpisać na VAT-UE z e-deklaracji bo jakie
    to WNT skoro sprzedawca w Polski :)

    > Pewnie nie warto się grzebać - stos papierów, a może i jeszcze jakieś
    > korekty
    > a na dobrą wódkę nie wystarczy.

    W rzeczy samej, zwłaszcza że to stawka obniżona 5%.

    Tomek

  • 6. Data: 2011-07-20 20:35:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    tomek wrote:

    > Problem w tym że spółka z Luksemburga wystawiając fakturę z
    > brytyjskim VATem podała numer VAT z prefiksem PL
    > - a prefiksu PL nie da się wpisać na VAT-UE z e-deklaracji bo jakie
    > to WNT skoro sprzedawca w Polski :)

    Nie mam innego pomysłu jak spytać sprzedawcę
    jak to rozliczyć. :-)

  • 7. Data: 2011-07-20 20:49:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    tomek wrote:

    > Problem w tym że spółka z Luksemburga wystawiając fakturę z
    > brytyjskim VATem podała numer VAT z prefiksem PL
    > to stawka obniżona 5%.

    A to polski VAT?
    Myslałem, że tylko prefiks PL, a
    otaksowali po angielsku.

  • 8. Data: 2011-07-20 22:02:51
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-07-20, o godz. 22:49:08
    "cef" <c...@i...pl> napisał(a):

    > A to polski VAT?
    > Myslałem, że tylko prefiks PL, a
    > otaksowali po angielsku.

    Otaksowali po angielsku - tamci też mają stawkę 5%

    Tomek

  • 9. Data: 2011-07-20 22:03:56
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-07-20, o godz. 22:35:42
    "cef" <c...@i...pl> napisał(a):

    > Nie mam innego pomysłu jak spytać sprzedawcę
    > jak to rozliczyć. :-)

    Pytam, tylko że coś długo się naradzają

    A 25. się zbliża, papiery zrobić trzeba a na korekty mam zerową
    ochotę :-)

    Tomek

  • 10. Data: 2011-07-22 11:23:58
    Od: k...@o...eu (Grzegorz)

    Witam, w maju br. kontaktowałem się z Amazonem. Pytałem czy jako
    zarejestrowany w Polsce dla VAT UE mogę kupowacć u nich towary ze zerową
    stawką podatku) to otrzymałem następującą odpowiedź: "At the moment, our
    order form does not provide for orders to Poland to initially be VAT free.
    However, if you contact us once your order has been dispatched, we will be
    happy to refund you the VAT amount.

    I regret that we are not able to automatically refund your VAT on any
    future orders without you first contacting us once your order has been
    dispatched.

    Please accept my sincere apologies as I realise that this is not the best
    solution. The treatment of VAT for Poland transactions is a known issue
    and is currently being considered.

    Further to your e-mail, if you are purchasing items directly from
    Amazon.co.uk, we are happy to provide you the VAT invoice with 0%.
    However, if you are purchasing items from any third party sellers on our
    website, you will need to contact the respective seller regarding VAT
    invoice."

    Dziś pociągnąłem temat i poprosiłem o o informację w jaki sposób płacąc za
    zakupy kartą kredytową otrzymam zwrot podatku VAT ? Czy karta bedzie
    obciążona kwotą z podatkiem VAT? Jesli tak to w jaki sposób otrzymam zwrot
    podatku VAT?
    (na konto bankowe? mam je podać mailowo czy jak?) , Zapytałem równiez czy
    faktura VAT 0% dotrze do mnie razem z towarem i jaki ich VAT number
    znajdzie się na takiej fakturze? no bo jeśli PL5262907815 to proszę mi
    potwierdzić, ale to nie będzie żadne WNT? zgadza się? Powinni zamieścić
    VAT Number właściwy dla ich siedziby (Luksemburg?).

    Czekam na odpowiedź z Amazona.

    --
    Wyslano z serwisu -> http://