  • Data: 2009-10-27 14:18:52
    Temat: Re: Zakup na firme i zuzycie na wlasne potrzeby
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 27 Oct 2009, K.K. wrote:

    > po cenie minimum rynkowej, więc przemyśl jeszcze.

    Nie. Są przepisy szczegółówe, tak w VAT jak i dochodowym
    ("wyrzucenie z KUP" oraz naliczenie VAT w wysokości odliczenia).

    Akurat to jest jeden z niewielu przypadków, kiedy zmiana zapisu
    dot. "przeznaczona na własny użytek" zadziałała mocno na korzyść
    nieróżnicowania "kupienia do celów osobistych" oraz "wzięcia na
    cele osobiste z majątku nabytego do DG".
    Kiedyś (dość dawno) rzeczywiście tak było, że do VAT trzeba było
    doliczyć prowizję.

    W zamian, zamiast "podatnik może", wrzucili prowokującą (przy
    "przeznaczaniu" *używanych* rzeczy) wątpliwości formułkę
    o VAT "od wartości nabycia" czy jakos tak.

    pzdr, Gotfryd