    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup na allegro w koszty...
    Date: Fri, 14 Nov 2003 17:13:58 +0100

    On Fri, 14 Nov 2003, emssik wrote:
    >+ jestem osobą fizyczną prowadzącą DG w oparciu o KPiR i mam w związku z
    >+ tym dwa pytanka...

    Acha.
    A rozliczasz się kasowo, że dowód zapłaty cię w ogóle interesuje ?

    >+ 1.
    >+
    >+ Czy można wydrukować przebieg transakcji z Allegro, dodać do tego dowód
    >+ przelewu i zrobić na ich podstawie DW, a następnie wliczyć zakupioną w
    >+ ten sposób np. karte graficzną w koszty?

    Zrób coś dla grupy ;): zajrzyj tu (ja wiem, że znasz na pamięć ;) - ale
    może "dla odświeżenia"...)
    http://tinyurl.com/v05m
    czyli:
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/4326b1a242fc14fd41
    2563d20069fee3/01dc7fc4436f6059c1256d9c00275f2b/$FIL
    E/D20031475.pdf

    ...i przeczytaj par. 12 oraz 13.
    A później pokaż palcem jaki to dowód księgowy, my się będziemy
    czepiać :)

    [...]
> [...]
    >+
    >+ Kilukrotnie było to poruszane na grupie, ale chce się upewnić. Mam
    >+ kilka starszych podzespołów komputerowych (płyta główna, procesor,
    >+ itp), nie mam na nie żadnych dokumentów zakupu.
    >+
    >+ Teraz chcę dokupić kilka podzespołów (część na Allegro, część w
    >+ hurtowni) i zbudować z nich komputer wartości < 1500 PLN.
    >+
    >+ Rozumiem, że mogę to wszystko ładnie wliczyć sobie w koszty i komputer
    >+ dodać do ewidencji wyposażenia, na podstawie pisemnego oświadczenia, w
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Ja bym poprosił o podanie podstawy prawnej do zaliczania osobistej
    własności podatnika 'jako wyposażenia' w KUP. Jak dotąd wszyscy
    (z Orką, Maddy, Karolem [pisać resztę grupy]) jednolicie zeznawali
    że nie znają (albo siedzieli cicho), no to byłoby ciekawie wiedzieć ;)
    Prawdą jest, że wyposażenie *jest* ŚT - ale z p. widzenia księgowego
    jest wyłączone z traktowania "jak ŚT", więc...
    Dlaczego nie do ŚT ?

    >+ którym SZACUJE wartość podzespołów na które nie posiadam dowodów zakupu?

    Z zastrzeżeniem jak wyżej - IMO dobrze jeszcze mieć "podkładkę".
    Jakieś ceny z komisu, a choćby i (nowego) sprzętu o porównywalnej
    klasie... (i "ująć" na to że używane i bez gwarancji).
    O tym że w ustawie jest dziwny zapis iż wyceny dokonuje się
    na grudzień poprzedniego roku zakładam że wiesz ? Nie, nie
    pytaj mnie jak to rozwikłać :(

    >+ Czy taką wycenę można przeprowadzić np. właśnie na podstawie średnich
    >+ cen, za dany podzespół osiąganych podczas ich sprzedaży na Allegro -

    Wyglądałoby rozsądnie. Jak zdobyć *dowód* że zapisane dane są
    prawdziwe ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)