  • Data: 2008-05-19 20:11:16
    Temat: Re: Zakup eBay - sprzedaż Allegro - Urząd Skarbowy
    Od: "Karelin" <karelin@_wyciachaj_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dziękuje za odpowiedź, zaczynam dostrzegać coraz mniej przeszkód ;)

    > Czy ta osoba prowadzi DG?
    > Bo tak mnie intryguje, skąd ów magazyn... :>
    Osoba ta nie prowadzi DG. Pisząc, że przeleżały w magazynie chodziło mi o
    podkreślenie, że jest to "stare" oprogramowanie ale fizycznie nowe,
    nieużywane - po prostu kilka egzemplarzy nie zdążyło znaleźć w swoim czasie
    użytkowników (tak jakby kupić teraz nowe, nieużywane auto z rocznika np
    2003). Po prostu polityka sprzedaży niektórych producentów oprogramowania
    np. Adobe polega na wycofywaniu ze sprzedaży starszej wersji w chwili
    pojawienia się nowszej. A przedmiot dyskusji po prostu "cudownie" się
    odnalazł i pojawił na rynku.

    > ...to pytanie, czy sprzedający nie wystawiłby rachunku, a przynajmniej
    > oświadczenia (sprzedający nie-DG bardzo nie lubią i boją się rachunków)
    > zawierającego potrzebne dane i *podpisanego*?
    No właśnie z podpisaniem może być drobny problem, ale sprawdzę to.

    > No popa*cz*... to ów NIP jest "twojej DG" a nie Twój osobisty? ;)
    Oczywiście, że NIP jest mój osobisty, po prostu nie ma go wśród danych na
    wydruku z aukcji

    > Ale IMO bez przesady: jeśli wszelkie okoliczności świadczą, że faktycznie
    > zakupu dokonano *w tym* celu, a w szczególności można wskazać przychód
    > z DG, osiągnięty "wprost" ze sprzedaży tego *towaru*, to IMO nie ma się
    > jak przyczepić. Jak się komu nie podoba, to razem z kosztami wywali
    > ów przychód, a tego nie zrobi :P
    Mi też się wydaje, że skoro od przychodu ze sprzedaży zapłacę PIT i VAT to
    nikt nie powinien szukać dziury w całym...

    > Czym uzasadniałbyś, że to nie DG?
    Tym, że jest to akcja w zasadzie jednorazowa. Zastanawiałem się, czy nie
    można takich transakcji wykazać jakoś w rocznym rozliczeniu PIT. Ciekaw
    jestem po prostu jak wygląda to z perspektywy człowieka nie prowadzącego DG.
    Dla przykładu: często obserwuję, przy okazji atrakcyjnych wyprzedaży, np. w
    MediaMarkt, że wiele z produktów kupionych w promocyjnych cenach jest
    następnie (często tego samego dnia) oferowanych np. na Allegro po cenach
    wskazujących na chęć osiągnięcia zysku przez sprzedającego. Z reguły
    wystawia on (sprzedający) po kilka sztuk tego samego towaru i raczej nie
    prowadzi DG. Jak się wówczas powinien rozliczyć z takiej sprzedaży aby nie
    mieć kłopotów? Ostatnio był tu wątek o przygodach z US po sprzedaży
    telefonów na Allegro.

    Ze swojej strony mógłbym w zasadzie odczekać ze sprzedażą pół roku od
    zakupu, aby uniknąć płacenia PCC, ale myślę, że przy kilkunastu sztukach to
    by nie przeszło. Zresztą nie chodzi mi o uniknięcie opodatkowania ale jego
    prawidłowe wykazanie i rozliczenie.

    Pozdrawiam
    Karelin