    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup auta na firmę za gotówkę - jakie możliwości
    Date: Sat, 06 Feb 2010 12:19:27 +0100
    <Pine.WNT.4.64.1002061008180.3768@quad>

    On 2010-02-06 10:17, Gotfryd Smolik news wrote:
    > No to teraz ja podrążę.
    > Odszkodowanie otrzymano 27.I.2010
    > 29.I auto idzie do warsztatu.
    > Naprawa skończona i kwit wystawiony zostanie 18.II,
    > ale należność jest (taki dobry warsztat się trafił,
    > stały klient i tak dalej, daje 3 tygodnie :P) wymagalna
    > 2.III.2010; co z wpisami?
    > Korekta? Dwie? ;)

    Z ostrożności procesowej naprawiałbym przed uzyskaniem odszkodowania.

    Czyli:
    - wycena
    - naprawa
    - wypłata bezspornej części odszkodowania
    - 2 lata szamotania się w sądzie z TU ;-)
    - wypłata reszty odszkodowania

    Może dałoby się naprawiać "po" i robić korektę ale ja tego nie potrafię
    wyczytać.

    > Znaczy w rozumieniu "poniesienia", wałkowanym tu
    > kilka lat temu przy okazji kwalifikowania "kasowego
    > prowadzenia KPiR" (przed zmianą w ustawie)?

    Kiedyś przeczytałem zalecane przez Ciebie 2 tysiące postów ;-) jednak
    tego wątku akurat nie pamiętam.

    > Nie pasuje.
    > Popatrz na przykład który podałem.
    > Założeie, że odszkodowanie zostanie wypłacone *PO*
    > naprawie może i jest "praktyczne", ale nie ma żadnego
    > przepisu który ZMUSZAŁBY to TAKIEJ kolejności zdarzeń.
    >
    > ZU ma obowiązek wypłacić odszkodowanie *bez* naprawy,
    > naprawę sobie zrobię jak będę miał za co.

    Generalnie masz rację, natomiast nie jest to dla mnie problemem - choćby
    z tego powodu, że do swoich pojazdów mam AC.

    > To zaś prowadzi do "przekwalifikowania" i musiałoby
    > oznaczać konieczność robienia korekt w ewidencjach.

    O ile da się to przeprowadzić *zgodnie* z literą prawa.

    Piotrek