  • Data: 2010-02-04 13:35:20
    Temat: Re: Zakup auta na firmę za gotówkę - jakie możliwości
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 4 Lut, 13:14, Michał <m...@o...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Czy w przypadku małej jednoosobowej firmy informatycznej z rozliczeniem
    > kwartalnym mogę zakupić auto na firmę?

    nie, bez zezwolenia Prezesa Rady Ministrów i Ministra Finansów :-)

    > Czy musi ono mieć homologację ciężarową?

    nie

    > Chciałbym zakupić używane auto na firmę mniej więcej za równowartość 3
    > miesięcznych dochodów (może ciut więcej). Czy nie zapłacę za ten okres
    > podatku dochodowego i VAT-u?

    VAT odliczasz w części, jeśli ciężarowe lub w ogóle, jeśli osobowe
    (pogooglaj), ale PDOF - tylko amortyzując auto (chyba, że zamierzasz
    je sprzedać przed upływem roku).

    > Po jakim czasie będę go mógł sprzedać? Rozumiem że kwotę która uzyskam
    > za niego będę musiał potem wliczyć w przychód firmy?

    nie ma PDOF, jeśli sprzedasz go po (bodaj) 6 latach od chwili, gdy
    przestanie być środkiem trwałym

    > Czy można wliczać w takim przypadku paliwo do kosztów?

    można

    > Nie chce kupować auta na leasing ani kredyt bo nie chce kupować AC które
    > byłoby dość wysokie (niski wiek, dość duży silnik).

    bardzo słusznie; trzeba jednak pamiętać, że jak sam to auto
    "popsujesz" (np. sprawdzając głębokość rowu), to bez AC naprawa nie
    będzie kosztem podatkowym.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski