  • Data: 2008-03-03 06:50:48
    Temat: Re: Zakup auta na firm? - wrzucenie w koszta
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    Red! :) wrote:

    > Dzięki za szybką odpowiedź. A mógłbyś w dwóch słowach napisać, jak to jest z
    > tą amortyzacją konkretnie dla tego przypadku? Jestem kompletnie zielony w
    > kwestiach księgowo-podatkowych... Reasumując: chcę kupić auto za ok. 15.000
    > zł, prowadzę KPiR i jestem VATowcem. Z góry wielkie dzięki za pomoc :)

    Jeżeli auto jest używane, to przez 30 miesięcy każdego miesiąca umarzasz
    1/30 wartości początkowej. I właśnie to jest Twoim kosztem.
    Dodatkowo paliwo, materiały eksploatacyjne, koszty napraw, etc
    "poniesione w celu" są kosztem uzyskania przychodu.
    O ile auto nie jest ciężarowe to VAT od paliwa nie odliczasz, od reszty
    jak najbardziej.

    To z grubsza wszystko - resztę sobie sam doczytaj.

    Piotrek