  • Data: 2010-03-24 21:31:26
    Temat: Re: Zagubiona faktura za towar
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 24 Mar 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > I to nie przeszkadza, że dostałem papierek w marcu?

    *W CZYM* ma przeszkadzać?
    Przecież towar *JUŻ* jest zaksięgowany.

    > No ale nie pisze o duplikacie.

    O fakturze dla rolnika też nie pisał. I o fakturze komisowej
    też nie. I pewnie o jeszcze paru innych modelach faktur.
    Wyjaśnisz nam może *PO CO* minister ma osobno pisać o duplikacie?

    > W ogóle to rozporządzenie to dla mnie czarna magia.

    Wniosek: nie czytałeś ustawy o VAT ;P, tam to są kwiatki...

    > 16.1 Otrzymanie materiałów podstawowych i pomocniczych, zwanych dalej
    > "materiałami", i towarów handlowych musi być potwierdzone na dowodzie
    > zakupu datą i podpisem osoby, która je przyjęła.
    >
    > Czy to oznacza, że muszę każdą fakturę towarową opisywać?

    Czy to jest pytanie retoryczne?

    > 16.2. Je˙˙eli materiał lub towar handlowy, którego zakup - zgodnie z
    > przepisami rozporządzenia - dokumentowany jest fakturami dostawców,
    > został dostarczony do zakładu lub dokonano nim
    > obrotu przed otrzymaniem faktury, nale˙˙y sporządzić szczegółowy opis
    > otrzymanego materiału (lub towaru handlowego) [...]
    >
    > a w moim przypadku towar dotarł z fakturą, tylko ją zgubiłem, więc to
    > nie pasuje.

    Ano, nie do końca pasuje.
    Ale stan jest taki sam, jakbyś nie zgubił (a np. wcale nie dotarła):
    *jeszcze* jej nie ma.

    pzdr, Gotfryd