  • Data: 2003-05-15 12:51:28
    Temat: Re: ZUS-korekty
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adii" <s...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    news:b9v8h5$i15$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Wyczytałam to w "Gazecie Prawnej" z 14 maja na pierwszej stronie i czytałam
    > w Gorzowskim, ale teraz nie mogę znaleźć w którym.

    USTAWA dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych
    Dz.U. 1998 Nr 137, poz. 887 ze zmianami
    6. Płatnik składek jest zobowiązany złożyć, z zastrzeżeniem art. 47a ust. 3a,
    imienny raport miesięczny korygujący, w formie nowego dokumentu,
    zawierającego wszystkie prawidłowe informacje określone w ust. 3-5, jeżeli
    zachodzi konieczność korekty danych podanych w imiennym raporcie
    miesięcznym w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości:
    1) przez płatnika składek we własnym zakresie,
    2) przez Zakład.
    7. Płatnik składek jest zobowiązany dokonać sprawdzenia prawidłowości danych
    przekazanych do Zakładu w imiennym raporcie miesięcznym dotyczącym
    danego roku kalendarzowego nie później niż do dnia 30 kwietnia następnego
    roku kalendarzowego. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości płatnik
    składek jest zobowiązany postąpić w sposób określony w ust. 6 i 7a.
    7a. Płatnik składek jest zobowiązany złożyć imienny raport miesięczny korygujący,
    o którym mowa w ust. 6, w terminie 7 dni od stwierdzenia nieprawidłowości we
    własnym zakresie lub otrzymania zawiadomienia o stwierdzeniu
    nieprawidłowości przez Zakład, z zastrzeżeniem ust. 7b.
    7b. Jeżeli konieczność korekty danych podanych w imiennym raporcie miesięcznym
    jest wynikiem stwierdzenia nieprawidłowości przez Zakład w drodze:
    1) decyzji - imienny raport miesięczny korygujący powinien być złożony nie
    później niż w terminie 7 dni od uprawomocnienia się decyzji,
    2) kontroli - imienny raport miesięczny korygujący powinien być złożony nie
    później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania protokołu kontroli.

    Ale to nie znaczy, że po 30 kwietnia nie ma obowiązku korygowania błędnych
    dokumentów za poprzednie lata.

    Ryszard