  • Data: 2002-12-11 07:51:11
    Temat: Re: ZUS - jakie skladki?
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Chris wrote:

    > Witam wszystkich
    >
    > Wczoraj wypelnilem deklaracje i zaplacilem skladki do zusu. Ale mam
    > watpliwosc czy dobre kwoty przyjalem. Wzialem je ze strony ZUS'u gdzir
    > bylo podanae, ze sa to stawki za grudzien. Ale czy nie powinienem
    > wziac stawek za listopad? Na stronie z wysokoscia skladek byly tylko
    > za grudzien wiec pomyslalem, ze obowiazuja teraz. A jesli zle
    > przyjalem to co mam teraz zrobic??
    >
    > Mam nadzieje, ze wytlumaczylem jasno bo troche jestem zdenerwowany

    1. Znaleźć włąściwe kwoty (np. na stronie
    http://www.zus.pl/ubezpie/podstawa.htm),
    2. wypełnić korektę deklaracji,
    3. złożyć ją w ZUS-ie razem z napisanym samemu wnioskiem o zaliczenie
    nadpłaty na poczet składek na następny miesiąć (pamiętać o
    potwierdzeniu złożenia w ZUS wniosku na jego kopii),
    4. W następnym miesiącu złożyć normalną deklarację, ale od wpłat odjąć
    kwoty nadpłacone