    From: "Ryszard G." <r...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS chorobowe zwiekszenie na zwolnieniu
    Date: Thu, 16 Jan 2003 01:18:48 +0100

    Użytkownik "SAMENKA" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b03gsm$9r1$1@szmaragd.futuro.pl...
    > Witam serdecznie
    > Jestem teraz na zwolnieniu lekarskim już kilka miesiecy aż do porodu. Czy
    > trakcie trwania zwolnienia mogę podnieść podstawę składki na ubezpieczenie
    > chorobowe np. na 5000 zł? Zależy mi na wyższym zasiłku macierzyńskim bo za
    > 800 zl to cieżko wyżyć, w dodatku osobom prowadzącym DG nie przysługuje
    > wychowawczy więc muszę trochę pieniędzy nazbierać na okres późniejszy.
    > Pytałam w ZUSie ale byłam tylko odsyłan od jednej do drugiej paniusi i nic
    > tego nie wyniknęło. Nabrałam podejrzeń że to panie z ZUS nie chcą żebym
> [...]

    Ciekawe podejście do sprawy.
    Podnieść podstawę opłacania składek ale składek nie zapłacić i w zamian
    otrzymać wysokie świadczenie ? ;)
    Dlaczego tylko 5000 zł a nie 50.000 lub 1.000.000 zł ?
    I dlaczego ja (poprzez ZUS) mam ciebie utrzymywać ?

    A teraz serio.
    Domyślam się, że prowadzisz DG i opłacałaś składki w minimalnej wysokości.
    1. Podnieś podstawę do max limitu 250% przeciętnego wynagrodzenia.
    2. Opłacaj składki przez dłuższy czas ( na wszystkie ubezpieczenia a nie
    tylko chorobowe), bo podstawę do macierzyńskiego ustala się jako średnią z
    12 miesięcy.
    3. Przelicz, czy zasiłek macierzyński pokryje ci zapłacone zwiększone
    składki.
    Ale to rada na przyszłość. Teraz już nic nie zrobisz, by mieć większy
    zasiłek.

    Ryszard