  • Data: 2003-01-16 22:20:25
    Temat: Re: ZUS chorobowe zwiekszenie na zwolnieniu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 16 Jan 2003, Ryszard G. wrote:

    >+ Użytkownik "SAMENKA" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ > trakcie trwania zwolnienia mogę podnieść podstawę składki na ubezpieczenie
    >+ > chorobowe np. na 5000 zł? Zależy mi na wyższym zasiłku macierzyńskim bo za
    [...]
    >+ Podnieść podstawę opłacania składek ale składek nie zapłacić i w zamian
    >+ otrzymać wysokie świadczenie ? ;)
    >+ Dlaczego tylko 5000 zł a nie 50.000 lub 1.000.000 zł ?
    [...]
    >+ 1. Podnieś podstawę do max limitu 250% przeciętnego wynagrodzenia.

    wKF: byliście łaskawi przeoczyć dodatkowe ograniczenie: z miesiąca na
    miesiąc można składkę chorobową podnieść tylko i ileś-tam procent,
    zdaje się że 30. ZUS IMHO się jakoś przed "wyjściem do szpitala"
    zabezpiecza ! Na wyjście z 60% składki min. do 250% max. trzeba
    minimum 6 miesięcy, a podejrzewam że ZUSowi się taka wykładniczo
    rosnąca składka "bardzo" spodoba :)

    A patent "z uśrednianiem" widać też ma swoje podstawy :)
    Razem 6 miesięcy na podwyższanie i jeszcze z 10 utrzymywania
    na wysokim poziomie... no to trzeba planować jak budżet państwa :)

    pddr, Gotfryd