  • Data: 2006-12-05 15:20:51
    Temat: Re: Wyprzedaż do gołej ziemi - koniecznie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 5 Dec 2006, t wrote:

    > Ale można udokumentować jakieś tam koszty i podwyższyć KUP z 20% czy 50% do
    > wartości rzeczywistej.
    > I w związku z tym odliczyć VAT.

    Tak. Ale będą to wyłącznie koszty "przywiązane" do wykonywanego
    dzieła lub zlecenia, czyli wydatki na usługi obce, materiały, transport
    i przejazdy.

    > Poza tym chodzi o to że remanemt do VAT robi się przy kończeniu
    > wykonywnaia czynności opodatkowanych. A umowa o dzieło może być opodatkowana.
    > Więc po co remanent VAT na koniec DG nie rozumiem(przy założeniu tych
    > dalszych umów osobistych).

    A to co najwyżej mamy zmianę z art.14 na art.7.2.
    Wyraźnie powiedziano że majątek *przedsiębiorstwa* przy przekazywaniu na
    cele nie związane z *przedsiębiorstwem* jest opodatkowany, a nie że
    majątek przedsiębiorcy.

    Wychodzi z tego m.in. że w razie przekazania "towaru w rozumieniu VAT"
    (może chodzić o ST na przykład) ujętego w majątku przedsiębiorstwa na
    cele realizacji umowy osobistej ma miejsce opodatkowanie - i przyznam
    że nie przemyśliwałem wcześniej, ale wychodzi iż przedsiębiorca powinien
    "sobie" wystawić FW :) (przecież *on* tego potrzebuje, nadal na cele
    opodatkowane, ale poza przedsiębiorstwem). Wrrr...
    Oczywiście najprościej owe "towary" sprzedać wprost z DG klientowi,
    a osobno część nietowarową zrobić jako "osobistą".
    Niemniej - jest taki myk, dla VAT majątek przedsiębiorstwa jest jak
    widać traktowany tak jak to czasami ludziska "po ludowemu" przyjmują,
    tyle że prawnie nie jako majątek "firmy" (przedsiębiorcy!!) a przedsię-
    biorstwa właśnie: wyjęcie powoduje konieczność wystawienia f-ry (być
    może wewnętrznej).

    > Kurka, czy usankcjonowana prawnie kradzież przestaje być kradzieżą?????

    To można spytać inaczej: a jak nazywa się taka czynność, kiedy jedna
    osoba każde pod przymusem drugiej osobie oddać coś wartościowego,
    na przykład pieniądze???
    :O

    > Pytanie rzecz jasna retoryczne..

    j.w.! :)

    > W przypadku DG OF to prawo jest na osobę więc zostanie i po zamknięciu DG.

    Ale prawa *mogą* być niezbywalne, nakaz opodatkowania w wartości nabycia
    czegoś czego nie da się sprzedać byłby już czystym rozbojem :]

    pzdr, Gotfryd