  • Data: 2006-12-05 12:29:17
    Temat: Re: Wyprzedaż do gołej ziemi - koniecznie?
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 05-12-2006 o 11:44:54 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/m
    sg/0f2595a37ca62cd3
    > Ostatnie zdanie.
    >
    > Po prostu - podaj podstawę prawną, w myśl której przy umowach
    > wykonywanych osobiście wolno zaliczyć w koszty amortyzację ST
    > oraz wydatki na wyposażenie (rozumiane jako "niskocenne ST").
    > Moim zdaniem nie ma. I prawa do odliczania VAT tym samym też.

    Ale można udokumentować jakieś tam koszty i podwyższyć KUP z 20% czy 50%
    do wartości rzeczywistej.
    I w związku z tym odliczyć VAT. Poza tym chodzi o to że remanemt do VAT
    robi się przy kończeniu
    wykonywnaia czynności opodatkowanych. A umowa o dzieło może być
    opodatkowana.
    Więc po co remanent VAT na koniec DG nie rozumiem(przy założeniu tych
    dalszych umów osobistych).

    > Tak.

    Kurka, czy usankcjonowana prawnie kradzież przestaje być kradzieżą?????
    Pytanie rzecz jasna retoryczne..

    > Chyba Ty pisałeś o dwoistości "softu" w rozumieniu "używanego"
    > i "leżącego na półce", tak? :)

    Exactly :)

    > W zakresie "używanego" też mi tak wyszło (kiedyś sobie porozważałem jak
    > to by musiało być). Trudno żeby prawo za które zapłacono aby mieć je
    > "na firmę" (i być może owo prawo jest niesprzedawalne - albo niezbywalne,
    > albo praktycznie niezbywalne) potraktować inaczej.

    W przypadku DG OF to prawo jest na osobę więc zostanie i po zamknięciu DG.
    Ale dobrze że przynajmniej sofcik nie jest oharaczowany bo mam niektóre
    licencje
    dosyć drogie i beznadziejnie by było od nich cos płacić jeszcze.

    pozdrawiam