    From: "p47" <p...@b...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wypłata z DG na prywatny
    Date: Sun, 15 Feb 2009 19:41:38 +0100

    news:gn4661$afe$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "p47" <p...@b...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Dopoki leza na firmowym, sa opodatkowane tak jak DG wlasciciela (a wiec w
    > zaleznosci od przyjetej formy rozliczania podatku PIT - wg stopy 0%, 3%
    > 18%, 19% lub 32%). Zadnego belkowego nie ma.
    > W przypadkui kiedy przeleje je na rachunek osoboisty - moge to robic i co
    > 5 minut - staja sie opodatkowane tak jak pieniadze na rachunkach
    > osobistych - czyli belkowe lub brak belkowego (jesli odsetki nie wieksze
    > niz 2,49).

    No własnie! Ja wiem, ze odsetki z konta firmowego opodatkowane sa wg zasad
    ogólnie obowiazujacych, a z konta prywatnego "podatkiem Belki". A zatem w
    sytuacji, gdy wypłacasz "co 5 min" srodki z konta firmowego na konto
    osobiste, albo innymi słowy, gdy obrotowe srodki finansowe przechowujesz nie
    na koncie firmowym, a na koncie prywatnym i gdy np. twoje przychody
    opodatkowane sa juz na poziomie 32% to niewątpliwie ma miejsce uszczuplanie
    daniny dla państwa.
    Jest to MSZ niedopuszczalne w swietle przepisów podatkowych.
    Środki finansowe (obrotowe) związane z prowadzoną DG musza być przechowywane
    na koncie firmowym, wypłacac je (albo przelewac na konto prywatne) mozna
    jedynie do wysokości zyskuz DG i w momencie jego realizacji (zresztą
    oczywiście tez podlegającej opodatkowaniu czy zaliczkowaniu), a nie w
    dowolnej chwili i wysokosci.

    p47