  • Data: 2008-10-06 19:46:58
    Temat: Re: Wynejem pokoju - zwolniony od podatku?
    Od: "Latet" <x...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ponawiam rekomendację co do rozejrzenia się za ryczałtem - przy
    > niskich przychodach IMO się opłaci.

    Dzięki, wlasnie coś o tym slyszalem, ale nie do konca rozumiem.
    Czy to jest tak, że można się rozliczać ryczałtem od przychodów
    z wynajmu pokoju całkowicie niezaleznie od swoich (i małżonka)
    innych rozliczeń (PIT)?

    Dzwonilem do swojego US - na razie nie dodzwonilem sie do wlasciwej
    osoby, ale wstepnie dowiedzialem się że może być tak, że się co miesiąc
    płaci chyba 8% od sumy na umowie, a raz do roku, zawsze w styczniu,
    sklada się podsumowujący to PIT-xx za rok poprzedni.

    Całkiem mi się to podoba, tylko na razie nie wiem, czy tak mogę,
    tzn. kto moze a kto nie może z tego skorzystać i od czego to zależy.

    P.S.
    Czym się różni normalny wynajem od użyczenia, o którym wspominałeś?

    Dzięki,

    latet