  • Data: 2008-05-13 22:52:40
    Temat: Re: Wynajmowane mieszkanie a DG
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > IMHO & AFAIK: bez znaczenia.
    > Powód: podatek naliczany jest od przeznaczenia pomieszczenia, a to
    > pomieszczenie będzie miało przeznaczenie mieszkalne :)
    > Jeśli w jakiś sposób spowoduje, że owo mieszkanie przestanie nadawać się
    > do zamieszkania (choćby przejściowo) z tego powodu, że "jest tam DG",
    > to oczywiście się zgadzam.

    Odpowiedziałem w poprzednim poście.

    > FYI: tak, dokumentację i sprzęta związane z DG mam w mieszkaniu.
    > Też na wszelki wypadek weryfikowałem poglądy na ten temat w UM, a co do
    > US to sobie sami zweryfikowali bo byli na kontroli.
    > Z UM mnie wyrzucili żebym głowy nie zawracał, tak dla porządku :)

    Ustawa o podatkach i opłatach lokalnych określa maksymalne stawki
    podatku od nieruchomości. Być może Twoja gmina jest tak łaskawa, że te
    stawki są identyczne.

    W przeciwnym przypadku wydaje się, że urzędnicy gminni nie troszczą się
    dostatecznie o dochody gminy. :-)

    > Mam pytanie, czysto prawne, z ktorego jak mi się wydaje wynikają wnioski
    > co do rzeczonego podatku: co to jest "częśc budynku"?

    Pewnie można byłoby poszukać w prawie budowlanym, ale ZTCW tam nie ma
    definicji części budynku. Jedynie sam budynek jest definiowany jako
    "obiekt budowlany, który jest trwale związany z gruntem, wydzielony z
    przestrzeni za pomocą przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach".

    > Bo mi się wydaje, że jest to to cóś co zwyczajowo nazywa się
    > "pomieszczeniem". I po prostu nie przewiduje się opodatkowania
    > *udziału* w pomieszczeniu (np. pomieszczenia w 2/3 mieszkalnego
    > a w 1/3 DG).

    IMHO, nie masz racji. Liczysz m2 powierzchni użytkowej na której
    prowadzisz DG i zgłaszasz w ciągu 14 dni od zaistnienia zmiany.

    > Czy to była *wydzielona* część (jakieś ścianki, przegrody itp), coś co
    > znajduje się na planie nieruchomości?

    I tak i nie. Zgłoszenie oddaje mniej więcej stan faktyczny, co oznacza
    że został zgłoszony budynek gospodarczy + 1/3 garażu + 1/2 pokoju w
    budynku mieszkalnym.

    Piotrek