  • Data: 2009-09-10 13:42:51
    Temat: Re: Wynajem- jak uniknac przychodu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 9 Sep 2009, kichu wrote:

> [...]

    Objaśnij co masz na myśli, bo np. ja *nie* rozumiem co chcesz powiedzieć.
    Jakie 'bezpośrednio z wynajmującym'?

    Mowa była (o ile rozumiałem) o konstrukcji z *dwoma* umowami:
    - użyczenia lokalu siostrze, między Tobą a siostrą; umowa musi zawierać
    wyraźną zgodę na rozporządzanie na rzecz osób trzecich (korzystający nie
    może bez wyraźnej zgody właściciela w żaden sposób dawać przedmiotu
    umowy do dalszego korzystania osobom trzecim)
    - najmu lokatora od siostry.

    Siostra ma wtedy *dwa* przychody:
    - z nieodpłatnego świadczenia na własną rzecz
    - z najmu

    Jak już ktoś tu pisał, pierwsze świadczenie być może jest
    nieopodatkowane, z tym że nie podejmuję się oceny czy siostra
    zmieści się w "najbliższej rodzinie" której potrzeby można
    (nieodpłatnie) zaspokajać bez podatku.
    Co do tego, że *jeśli* się mieści, to opinia że rodzaj spożytkowania
    użyczonego lokalu nie ma znaczenia, jest gdzieś na prawo-nieruchomości
    (patrz link obok, w ktorym podawałem przykłady wypowiedzi nt. "tytułu
    prawnego").
    Opinia zawiera wskazanie, iż błedne są zdarzające się "ustne poglądy"
    USów jakoby zwolnieniu podlegały wyłącznie "potrzeby mieszkaniowe"
    korzystającego, bo jakby ustawodawca *chciał* to tak by to *zapisał*
    (czyli w przepisie by było "potrzeby mieszkaniowe", a nie "potrzeby"
    - jak jest w treści ustawy), więc również "potrzeby gospodarcze"
    lub "potrzeby zarobkowe" się mieszczą,

    > A co do tego oponuje siostra.

    Pewien problem przy rozważaniu podatków niesie samo pytanie, skąd
    "prawo" siostry do wynagrodzenia i jaki podatek się od tego
    należy :D

    pzdr, Gotfryd