    From: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wynajecie nieruchomosci a podatki
    Date: Tue, 10 Apr 2007 18:46:22 +0200

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > On Tue, 10 Apr 2007, Karol Nawrot wrote:
    > A widzisz. Po podaniu kwoty (12 000/rok) kika rzeczy co do p. widzenia
    > staje się prostszych :)
    Racja. ;-)
    Ale na poczatku nie wiedzialem, ze kwota czynszu ma tu znaczenie. ;-)

    > Moim zdaniem lepiej założyć sobie zeszycik, opisać go "uproszczona
    > ewidencja VAT" i wpisywać tam kwoty przychodów zwolnionych podmiotowo
    > (bo w niej mają być przychody z WSZELKICH źródeł, podlegających [...]
    I znowu mam dwa pytania ;-)
    1) moze to glupie pytanie, ale czy taka ewidencja moze byc tworzona w
    formie elektronicznej? Czy wystarczy tu zwykly arkusz Excela (+ KP w
    formia papierowej)? Mam "uczulenie" na papiery, ale wiem, ze US lubi,
    jak jest ich duzo...

    2) mam z moim pracodawca podpisana dosyc specyficzna umowe, na mocy
    ktorej dostaje wynagrodzenie. Teoretycznie ten zysk tez powinienem
    oVATowac, ale nie przekraczam w roku 10.000E (ale jestem blisko), wiec
    VATu nie place. Jesli dobrze rozumim Twoja wypowiedz, to te dochody tez
    musze wprowadzac do ewidencji?

    > Przeczytaj uważnie .2 :>
    Od razu poczulem sie lepiej. ;-)

    > Nie trzeba występować o zwolnienie. Występować trzeba ze zgłoszeniem
    > oVATowania i żeby było smieszniej - to kosztuje (coś 150 zł).
    OK - to jeden papierek mniej.

    > NIE!!!!!! W żadnym razie "koszty"!
    >[...]
    > Musisz przyjąć za podstawę iż dochody i VAT rozlicza się OSOBNO.

    O kurcze, myslalem, ze to jest prostrze. ;-)
    W takim razie wpisze na umowe "goly" czynsz i nie bede mieszal w to
    VATu. Bedzie najprosciej...

    Uffff.... Wybacz moja ignorancje w temacie - do tej pory moje kontakty z
    US sprowadzaly sie do wysylania PITu raz w roku...

    POZDRAWIAM

    --
    Remember that you're perfect; God makes no mistakes <Bon Jovi>

    Karol KAKUS Nawrot -- k...@a...gwshm.edu.pl