    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wszczecie postepowania przeciw zmarłemu
    Date: Mon, 23 Jan 2006 11:23:56 +0100

    Dnia 20-01-2006 23:25, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Żelazna logika słowa mogłaby tak wskazywać... ale przypomnę ci
    > wyrok NSA (TK??) stwierdzający ze jak podatnik (na podstawie starej
    > ustawy) został łupnięty 30% "domiarem VAT" to jeśli jest OF
    > nie może już zostać ukarany z KK - bo te 30% jest "karne"...
    > Przyznam że nie pamiętam czy w ówczesnej ustawie był tekst
    > "karne"...

    no i???
    bo nie bardzo łapię co jedno z drugim?

    > Chcesz powiedzieć że US nie ma prawa przenieść na spadkobierców
    > "spraw w toku" ? - a to ja nie dyskutuję.

    moim zdaniem nie ma, ponieważ postepowanie było wymierzone przeciwko
    konkretnemu podatnikowi, i na wskutek jego wyginięcia musi zostać
    umorzone. Przeciwko spadkobiercom należałoby wytoczyć nowe, ale tu
    zaczyna być dyskusyjne, co mnoże być przedmiotem

    > Pisałem że US daną sprawę prowadzi *od nowa*, niezależnie czy
    > wobec podatnika już prowadził postępowanie...
    > Podatnik miał obowiązek przynieść "papiery" - to każe przynieść
    > rzeczone "papiery" temu kto ten obowiązek *przejął*...
    > Pasuje ?
    > (nie pasuje... ja to widzę, ale coś mi nie pasuje w tym co widzę...)

    mnie też nie pasuje
    bo ja dziedziczę spadek
    niekoniecznie mam obowiązek mieć wszystkie papierki, o których mój
    dobrzodziej mógł wiedzieć ja ni emuszę
    on mógł mieć świadków, ja o tych ludziach nigdy nie musiałm słyszeć

    > Tego nie podważam :)
    > Co nie znaczy że do takiego "otrzymanego nie wiadomo od kogo szmalu"
    > masz PRAWO... a raczej przepraszam: oczywiście masz prawo, ale RAZEM
    > ze zobowiązaniem które było z tym "niewiadomoskądszmalem" :) związane!
    >
    > Zaprzeczasz?

    zaprzeczam
    mam obowiązek opodatkować to co dostałam
    jeżeli był to pieniądz z przestępstwa i podlega konfiskacie
    to niech to US udowodni
    ale to chyba nie jest takie proste jednak;-)

    > Ależ ta darowizna weszła do spadku razem ze zobowiazaniami.
    > Popatrz na to tak: łapiesz w spadku dom. I spory zapasik
    > "szmaluniewiadomoskąd". Z zadowoleniem zresztą ;)
    >
    > A po 8 miesiącach okazuje się że przyłazi gość i kładzie na stół
    > notarialną umowę najmu płatną z góry za 15 lat, która zaczyna być
    > wykonywalna od przyszłego roku...

    no i obowiązek podatkowy uległ przeedawnieniu;-)

    > Hm...
    >

    > Och... liczyłem na dyskusję - może przynajmniej świadomość problemu
    > zostanie.

    toż ja dyskutuję;-)))
    w wolnych chwilach

    jeszcze zostało mi do prezejrzenia 480 postów, jak skończę będę żywiej
    dyskutować;D

    g.