    From: "Wojtas" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wspolne gospodarstwo domowe - kto zna definicje ??
    Date: Fri, 10 Sep 2004 07:45:23 +0200

    > Tak poza konkursem: z czego wywiodłeś zakaz ?
    > Bo dotąd nikomu się nie udało takiego "zakazu zatrudnienia" znaleźć !
    > IMO łamałby Konstytucję :]

    Przeczytalem tutaj:
    http://www.zus.pl/ref_99/porad4/default.asp?rozdz=ro
    zdz1

    Cytat (skrocony):
    Osoba współpracująca
    Osobą współpracującą z osobami prowadzącymi pozarolniczą działalność - w
    rozumieniu przepisów ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych - jest
    małżonek jeżeli pozostaje z osobą prowadzącą pozarolniczą działalność we
    wspólnym gospodarstwie domowym i współpracuje przy prowadzeniu działalności.
    Jeżeli powyższe kryteria spełnia pracownik, to dla celów ubezpieczeń
    społecznych traktowany jest jak osoba współpracująca.

    Koniec cytatu.

    Jest tam tam wyraznie napisane zona pozostajaca w jednym gospodarstwie
    domowym jest wspolpracownikiem a nie pracownikiem!!
    Czy mozna byc wspolpracownikiem na np. 1/2 etatu ?? (chyba bez sensu....)

    > Mi się nasuwają tylko przypadki "skrajnie oczywiste":
    > - wyjechała na kwartał za granicę
    > - poszła siedzieć za przestępstwo
    > - wspominana już separacja....

    Jesli sie nie myle, to w ekonomicznej definicji gospodarstwa domowego to
    osoby zamieszkujace pod jednym dachem (oczywiscie po jednym dachem moze byc
    wiele gospodarstw).
    Ale moge sie mylic :-)

    Pozdro, Wojtas