  • Data: 2009-04-13 19:14:27
    Temat: Re: Wprowadzenie do obrotu towaru bez dokumentu
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    s...@a...pl wrote:
    > Piszę z głowy, sytuacja gdy przedsiębiorca prowadzi kpir (tu mi
    > najłatwiej):
    > Otrzymanie towaru lub materiału musi być potwierdzone na dowodzie zakupu
    > datą i popisem przyjmujacego. Nie masz dowodu zakupu, to nie wpiszesz (a
    > musisz! to twój obowiązek, a nie prawo). Podstawa: rozporządzenie dot.
    > prowadzenia kpir.
    >
    > Nie wpiszesz, to nie masz podstaw sprzedać. Jak bowiem sprzedać coś,
    > czego "nie masz" :) Podejrzewam że przy pozostałych formach ksiegowości
    > też są podobne zapisy w opowiednich rozporządzeniach.

    No to zobacz sobie co robisz kiedy towar dotrze do Ciebie przed
    fakturą/rachunkiem.

    Zresztą w samym rozporządzeniu też występuje pojęcie zakupu bez
    udokumentowania - dotyczy materiałów powierzonych przez zleceniodawcę,
    kiedy nie potrafisz wskazać zleceniodawcy.

    > To pierwsze co mi przyszło do głowy. Być może jest przepis mówiący o tym
    > wprost, nie chce mi się w tej chwili szukać.

    IMHO nie ma. Inna sprawa, że można sobie napytać biedy, ale obsłużyć od
    strony formalnej daje się.

    > Co znaczy dokładnie wiadomo? Jaki przepis o tym mówi? :)

    Kodeks karny.

    > Jak mam fakturę to nie ukradłem a kupiłem. To różnica.

    Jeśli masz fakturę na towar to przecież wcale nie oznacza, że towar dla
    tego przykładu nie pochodzi z kradzieży.

    Piotrek