  • Data: 2004-09-17 10:41:04
    Temat: Re: Własna działalność a współmałżonek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 17 Sep 2004, janusz wrote:

    > + Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    [...]
    > + Art 23 ust 1 pkt 10 Ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od
    > + osób fizycznych . Przeczytaj sobie.

    Jakoś tak mam śmiałość przytoczyć z głowy (oczywiście numeru "10"
    nie pamiętam ale mam niemal pewność że to ten :)) bez czytania:
    "wartość pracy podatnika, małżonka i dzieci nie stanowi KUP".
    Bardzo się pomyliłem ?
    I czego to ma dowodzić *ponad to* co zapisano ??

    Ja prosiłem o przepis ZAKAZUJĄCY ZATRUDNIENIA - bo twierdziłeś
    że "nie można". Można, trzeba zapłacić dwa razy podatek od wykazanej
    pensji - nic dziwnego jak na podatki ;>
    W końcu od czasu do czasu wyroki w stylu "owszem, firma może coś tam
    pracownikowi zafundować (na przykład wycieczkę dla żony) ale ponieważ
    przepisy tak stanowią to nie jest to KUP a jest przychód" (i podatek
    należny per saldo dwa razy).
    Przynajmniej moim zdaniem tak wynika :]

    Przypomnę z poprzedniego postu:
    +++++ Cytat ze mnie +++++
    Możesz wskazać przepis zakazujący ?
    Owszem, jest to bardzo głupi pomysł (żeby się zatrudnić u męża) jeśli
    chodzi o podatki.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)