  • Data: 2004-06-19 10:35:46
    Temat: Re: Wirtualny VAT
    Od: "Blumidoo" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Po co naliczać? Ustalisz go z ewidencji zakupów VAT
    > i nie jest to żaden wirtualny VAT.
    > Tu raczej chodzi o prawo do odliczenia vat
    > w przypadku braku sprzedaży opodatkowanej.

    Tylko problem w tym, że ja jestem bardzo o(d)porny na przepisy podatkowe...
    mam naturalny odruch obronny i ich za dobrze nie przyswajam.
    Najlepiej idzie mi przez przykład, wobec tego proszę o uzupełnienie
    poniższego obrazka. Hipotetycznie:

    - Sprzedałem licencje oprogramowania podatnikowi VAT w krajach UE za 100EUR
    - nie podlega to VAT w Polsce, więc nie ujmuję VAT na fakturze

    Faktura zawiera 100,00EUR i w ogóle nie wspomina nic o VAT. No bo nie
    podlega to VAT.
    Teraz nadchodzi czas rozliczenia VATu (rozliczam się kwartalnie, VAT-7K). No
    i przypuśćmy, że w tym okresie poniosłem wydatki będące kosztem uzyskania
    przychodu, które to wydatki były obciążone podatkiem VAT w wysokości na
    przykład 600PLN.

    Skoro mam prawo do odliczenia podatku naliczonego w takim zakresie, w jakim
    sprzedane wcześniej do UE, nie podlegające VAT w Polsce usługi te
    podlegałyby opodatkowaniu w Polsce, to co dalej...?

    pozdrawiam
    SebekZ