  • Data: 2013-04-16 17:35:35
    Temat: Re: Ważne pytania co do zamówień na firmy
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No właśnie, zacznijmy od CZYLI z tego zdania. Skąd ci wynika, że
    > dokumentowanie fakturą zakupu od razu oznacza CZYLI na potrzeby
    > gospodarcze? Wiele transakcji dokumentowanych fakturą dotyczyło tylko
    > mnie osobiście. Ba! Były kiedyś takie czasy gdy wręcz trzeba było mieć
    > fakturę, żeby odliczyć internet albo uzyskać jakieś ulgi budowlane. I
    > nawet jak ktoś nie był przedsiębiorcą, to np. przy remoncie mozolnie
    > ciułał te faktury.

    Nie sądzisz chyba, że założyłem, że księgowanie kosztów,
    o których byla mowa w poczatkowych wątkach,
    dotyczy zwykłych osób fizycznych nieprowadzących dzialalnosci.

    > A nawet jeśli, to jakie zasady zmuszają do księgowania kosztów? Mogę
    > kupić mnóstwo rzeczy nawet na cele gospodarcze, a potem uznać, że
    > kocham don Alda Psa albo innego Winnego Centa i machnę rencyma i nie
    > zaksięguję tego kosztu.

    A to wtedy czytaj od początku moje posty raz jeszcze,
    bo ja o takim przypadku pisałem.

    > Ano jest. Natomiast nie podałeś przepisu, który zabrania
    > a) zrezygnować z zaliczenia jakiegoś wydatku w KUP
    > b) dokumentowania transakcji ,,cywilnej'' fakturą a nie paragonem

    Skoro ja się zorientowałem dopiero teraz, żeTy o gruszcze a ja o pietruszce,
    to nie mam wiecej pytań.