    From: "TomiLee" <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: WDT czy swiadczenie uslug poza terytorium
    Date: Sat, 21 Jul 2007 18:22:59 +0200

    Długi jest :)
    > Na przyszłość takie narzędzie się przyda:
    > http://www.tinyurl.pl/?cSbsPF0x

    Dzieki. Przyda sie na przyszlosc... ;)))

    > Ad rem:
    > Ale przecież "normalny" eskport jest również (i "od zawsze")
    > obłożony preferencyjną stawką 0% VAT!

    Dla celow podatkowych to nie ma zadnej roznicy. VAT jest rozliczany w
    Norwegii, tylko...

    > A ściślej, z faktem że transakcja do kraju spoza UE, mimo że
    > podatkowo jest "nie mniej korzystna", jednak nie podpada pod pojęcie
    > "wewnętrzunijnej".
    > Normalny eksport :)
    > Eksport, bo usługa "wychodzi z kraju", nie import!

    .... tak jak pisalem. Odbiorca jest firma polska i to mi strasznie miesza.
    Moim zdaniem, to nie jest export, tylko
    "dostawa towarów oraz świadczenie usług, poza terytorium kraju".
    Tez wydaje mi sie, ze nie jest to "WDT", bo gdzie tutaj towar. Wynika to z
    pojecia towaru z Ustawy o VAT.
    Ale czy na 100% mozna to wpisac w rubryke 21 VAT-7 i nie skladac VAT-UE ?
    Nie chce naknocic.

    Pozdrawiam. TomiLee