    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Very Dziwna Faktura
    Date: Fri, 19 Feb 2010 09:43:22 +0100

    On Thu, 18 Feb 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Witam,
    >
    > właśnie dostałem fakturę:
    >
    > 1. Zasilacz komputerowy: Xzł
    > 2. Bez rabatu - dopłata: Yzł

    1. Kto Ci to wystawił? :> (Ty to masz talent na wyłapywanie
    "przypadków"...)
    2. Co powoduje, że nie podajesz kwot (co mogłoby pomóc w zorientowaniu
    się co namieszał sprzedawca, czy to np. "nierabat gotówkowy" z okazji
    płatności kartą)?

    > Dziwne to raz, a dwa czy towarem/usługą może być ,,bez rabatu-dopłata'',

    IMO jest to sprzeczne z ustawą o cenach, definicją należności i obrotu.
    Niech sobie poz. 2 wezmą z powrotem :|

    > cokolwiek to znaczy i czy mogę całą fakturę wpisać w książkę? I co
    > gorsza, jak mam to zaksięgować? Zasilacz jako Towar Handlowy, a Dopłatę
    > jako KUP czy jednak całość jako towar?

    Pomijając meritum... znowu będziesz miał pretensje że ktoś się
    czepia :], ale na pewno te dwie pozycje wydają Ci się być właściwe,
    a nie "koszty uboczne"? (zaznaczam: *pomijając* meritum problemu,
    czyli przyjmując że f-ra nadaje się do zaakceptowania).
    Dziwnie jakoś dedukujesz, jak dla mnie.

    pzdr, Gotfryd