    From: Wojtek Malina <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VatUE koszty DG
    Date: Sat, 20 Oct 2007 15:54:50 +0200

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Celem zmylenia przeciwnika.

    ??? :)

    > Większość obywateli Polski jednek NIE JEST podatnikami VAT, oni jednak
    > mają go "zapłacić w cenie". Przez użycie nazwy "VAT" nabierają przekonania
    > że płacą VAT :> w podanej stawce, choć z powodu różnych ograniczeń
    > (tj. niezgodności z pojęciem VAT) faktyczna zawartość TEGO podatku w cenie
    > bywa wyższa.

    Yyyyy... yyyy.... yyyyy....? :)

    Czyli co, nie placa VAT, tylko placa wyzszy PTU.

    A co z podatnikami beddacymi platnikami VAT. Bo taka sytuacje tu
    rozpatrujemy. Ktos (Aga) jeest tzw. vatowcem. Ma fakture z innego kraju
    unijnego wystawiona "jakas kwota plus ichni podatek".

    i co teraz? :)

    > Ano wypełnia i wystawia.
    > PTU jest *zbliżony* do VAT, tylko miejscami mniej korzystny.

    A na przykladzie, takim dla... no na prostym przykladzie?

    np. wystawiam fakture VAT za usluge:
    500 zł + 22% VAT = 610 złotych
    czy
    500 zł + 22% PTU = 610 złotych

    > Nie wiem, masz jakiejś auto, fotoaparat albo co?
    > Chcę zapytać czy dajmy na to jakieś części zamienne markowane przez
    > producenta samochodu albo dla odmiany "firmę Józka z garażu" uznajesz
    > za "tożsame" czy nie?

    nie. no i? :)

    > Nie, ściśle biorąc PTU jest *zbliżony* funkcjonalnie do VAT.
    > Do tego PTU jest zdefiniowany w ustawie, a VAT *nie jest* - stanowi
    > pojęcie słownikowe, więc ściśle prawnie można się spierać co ono
    > znaczy :P

    co to znaczy - pojecie slownikowe?

    > ....to teoria.

    ? :)

    > Jeśli to jest polska cena, to w owych "100 zł netto"
    > znalazła się prawdopodobnie niejedna złotówka, która juz poprzednio
    > była owym "podatkiem VAT" (tylko WBREW znaczeniu tego terminu -
    > nieodliczona).

    ? :)

    > PTU.
    > Podatek od towarów i usług :)

    Nie ma VAT. O jezu :)

    No to jak nie ma to ja przestaje placic VAT-7 ;)

    Poprosze druki PTU-7 ;)