  • Data: 2004-09-17 10:27:51
    Temat: Re: VAT za Internet - dawniej VS dziś
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik TEMPVS napisał:

    > wiadomości news:Pine.WNT.4.60.0409170934110.448@athlon...

    > zatem

    > jak to nie, to znaczy ze w maju, lipcu, grudniu obowiazuje vat, ktory
    > nawet zostal przekazany do urzedu? tylko dlatego, ze zaplacilem za
    > rok z gory?

    Stawka VAT zalezy od tego w jakim czasie powstał obowiązek podatkowy.
    Poniewaz zapłaciłes z gory obowiązek podatkowy powstał u przedawcy w
    momencie trzymania zapłaty. Naliczył go i odprowdził do budżetu.
    Tym samym dla celów VAT transakcja została zamknięta, archiwum, prehistoria.

    > jak to nie moze, moze, przeciez jak ktos komus placi za cos za rok z
    Nie może bo tak stanowi ustawa. Ustawa zgodna z konstytucją. Wyżej to
    już tylko do Pana B. zażalenie.

    > gory, i nagle okazuje sie ze dtawka vat spada z 22 do 0% to z jakije
    > racji urzad ma miec prawo do tego vatu?

    Nie spada do 0% a zostaje zastosowanie zwolnienie. Dotyczy ono
    transakcji w których obowiązek podatkowy powstał po zmianie przepisów.
    Twoja transakcja w tym momencie to juz historia i nikt niej nie musi
    pamiętać.
    Czy z taką samą ochotą przyjmował bys korektę gdyby stawka wzrosła, np.
    z 7% do 22%?

    > no dobra, to tylko pyttanie kto wzial te 7%, ktorych by nie bylo
    > gdybym oplacal te za rok z gory w ratach, co jest troche sprzeczne
    > ale...

    Zagadka - do kogo wędruja podatki? Nie wiesz? Rece opadają...

    Przed chwila miałeś cudowne pomysły na prorodzinną reformę systemu
    podatkowego a nie rozumiesz podstawowych zasad rządzących podatkami,
    jasnych dla pana Henia z warzywniaka.
    Ba, zasad rządzących prawem w ogole. Np. tego że prawo nie działa wstecz
    i konsekwencje tego mogą być korzystne lub nie.

    Akurat uwazasz że ta konsekwencja jest niekorzystna więc podosisz raban
    (kwestia kalkulacji...istnieje duże prawdopodobieństwo że kosztujesz
    teraz dostawce więcej niż kiedyś wlasnie ze względu na sprzedaż
    zwolnioną i masz tańszy interent jego kosztem) ale to tylko potwierdza
    tezę o punkcie siedzenia.

    > komu sie nalezy te 7%, kto ma do nich prawo?

    Żartujesz, prawda? Ta cala dyskusja to Twój glupi dowcip?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl