  • Data: 2004-09-17 11:03:29
    Temat: Re: VAT za Internet - dawniej VS dziś
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 17 Sep 2004, TEMPVS wrote:
    [...]
    >+ nio wiec wlasnie, nie ma jak juz zaznaczalem, a ja placac za caly rok z gory
    >+ zaplacilem te nieszczesne 7%... ktore zostalo nieslusznie naliczone, ktos te
    >+ pieniadze wzial... wole zeby fuscus niz ta glupia firma..

    Nic się nie bój - WŁAŚNIE FISKUS te pieniądze wziął :)
    Nie mam motywacji do rozgryzania które z rozwiązań niżej jest
    prawidłowe, ale na pewno jedno z nich:
    1. VAT płaci się (również) od zaliczek. Jak zapłaciłeś "z góry" to
    podatek poszedł.
    2. Jeśli podatnikowi ("tej głupiej firmie" :>) przysługiwało prawo
    do korekty VAT - to go mogła skorygować. Dla jasności: jakby spróbowała
    nie (korygować) to by "wziął i przepadł" - z VATem jest tak że
    płacić musisz, ale odliczać już nie - możesz darować państwu :>
    Krótko mówiąc - jeśli przysługiwała korekta - to skorygowali.
    A później ten zapłacony VAT musieli... zapłacić z powrotem :>

    Tłumaczymy ci jak komu dobremu że ZWOLNIONY *wcale* *NIE* oznacza
    "0%" VAT. Bo ten co świadczy ci usługę SAM ma różne koszty, w tych
    kosztach JEST VAT.
    I jeśli TY kupujesz "zwolniony" - to ON *nie może* sobie owego
    VATu odliczyć !!
    I jeśli ON płaci TPSA, NASKOWI czy komuś tam za połączenie - to
    PŁACI VAT. I dopóki *ty również* płaciłeś VAT (nieważne czy
    7% czy 22%) - to ON "twój" VAT po prostu "przelewał dostawcy"
    (i "tamten" go płacił).
    Ale jeśli ty jesteś "zwolniony" - to ON *również* musi ów VAT zapłacić,
    ale... nie ma "twojego" VATu ! Musi ci go pobrać "w cenie".
    To samo dotyczy *wszystkich* zakupów oVATowanych: rolka drutu,
    switch sieciowy, dysk do komputera... do wszystkiego trzeba zapłacić
    VAT. Dopóki ty *płaciłeś VAT* - to to był *twój VAT*.
    Jak już *nie płacisz VAT* - to musisz zapłacić "normalne pieniądze" :>

    >+ mnie podzywki nie powinny dodtczyc, bo zaplacilem za rok z gory zgodnie z
    >+ umowa...

    Przecież ci NIE podwyższyli. Czego marudzisz ? :)

    >+ co z tego ze jak ta pani w ich sekretariacie sie wyrazila - podwyzkimnie
    >+ widac... ale czy mam prado do tych pieniedzy czy nie :) ?

    *PRAWA* wg tego co napisałeś - nie masz. Brak podstaw. Nawet jakby
    *rzeczywiście* państwo obniżyło podatek (tj. objęło internet
    stawką 0%).

    JAKBY podatek został obniżony do 0% - to należałoby ci się w oparciu
    o "dobre obyczaje" :]

    >+ [jeszcze raz zaznacze - ze gdyby vat wzrosl do 22% to musialbym doplacic, bo
    >+ cos tam podpisywalem dodatkowo]

    No a niestety wzrósł z 7% do zwolnionego :]
    Może to lekka przesada - przy zmianie 7%->zw występują zarówno
    czynniki podwyższające cenę (właśnie ów VAT naliczony w kosztach)
    jak i je obniżające (koszty NIE objęte VATem - np. pensja tej
    pani co ci podpadła). Ale "nadzwyczajnej obniżki" w tym nie ma,
    prędzej niewielka PODWYŻKA.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)