  • Data: 2003-06-19 22:17:03
    Temat: Re: VAT z biletu miesięcznego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 19 Jun 2003, Grzesiek wrote:
    [...]
    >+ rozpocząłem działalność gospodarczą
    >+ jako osoba fizyczna. Oczywiście, faktury wystawiam tylko jednej firmie,
    >+ właśnie tej, gdzie pracuję.

    Nie pracujesz. Prowadzisz DG !
    No, chyba że pracujesz *i* prowadzisz DG ;), ustal ten drobiazg :)
    [...]
    >+ Jestem ryczałtowcem i VAT-owcem. Przyszło mi do głowy, aby
    >+ rozliczać VAT z biletów miesięcznych, bo codziennie dojeżdżam do pracy
    >+ pociągiem. I moje pytanie jest takie: czy imienny bilet miesięczny,
    >+ z wyodrębnioną stawką VAT można rozliczać na tej samej zasadzie, co fakturę
    >+ VAT?

    A jak daleko jeździsz ?
    IMHO & AFAIR (ale zastrzegam że nie chce mi się sięgać do rozporządzenia)
    w przepisie jest "odległość taryfowa najmniej 50km" i *nie ma*
    kategorii biletu - czyli jak jeździsz z Wrocławia do Poznania
    (dla przykładu) to tak. W przeciwnym przypadku IMHO nie,
    trzeba by dostać f-rę za bilet :)
    [...]
    pozdrowienia, Gotfryd
    (DG, VAT, rozliczam również np. po 59 groszy VATu z miejscówek :))