  • Data: 2003-06-19 22:01:39
    Temat: Re: VAT z biletu miesięcznego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 19 Jun 2003, Karol wrote:

    >+ Użytkownik "Grzesiek" <g...@o...pl> napisał [...]
    >+ > Otóż zmieniłem niedawno pracę i aby zaoszczędzić trochę (a właściwie
    >+ całkiem
    >+ > sporo) na ZUS-ie i podatku dochodowym rozpocząłem działalność gospodarczą
    >+ > jako osoba fizyczna. Oczywiście, faktury wystawiam tylko jednej firmie,
    >+ > właśnie tej, gdzie pracuję. Jest to manewr powszechnie stosowany, żadna
    >+ > filozofia. Jestem ryczałtowcem i
    >+
    >+ Czy moze mnie ktos wyprowadzic z bledu.
    >+ Czy ryczaltowiec moze swiadczyc uslugi dla swojego pracodawcy
> [...]

    Ryczałtowiec ewidencjonowany nie może "w roku i roku następnym",
    masz waść rację oczywistą. Ale moje podejrzenia są dwa:

    1. Grzesiek zeznaje że "zmienił pracę", rozumiem że chodzi
    o firmę dla potrzeb której świadczy swoje usługi.
    2. Grzesiek najwyraźniej standardowo usiłuje narazić się
    wszystkim urzędom, używając określenia "praca" jako synonimu
    "działalności gospodarczej" - o czym obaj wiemy :) - a niech
    tak gdzieś napisze na papierze to dorobi się kłopotów :]

    Kwestię że "jestem ryczałtowcem" może oznaczać kartę również
    należałoby wyjaśnić...

    Grzegorzu, możesz objaśnić czy zmieniłeś firmę której "świadczysz"
    oraz czy w końcu *pracujesz* w tej samej firmie dla której
    wykonujesz usługi jako DG - czy wolisz odszczekać za używanie
    ustawowo zarezerwowanego terminu ? ;)
    I *jaki* ryczałt płacisz ??

    pozdrowienia, Gotfryd