eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiVAT przy imporcie - kto płaci VAT i kiedy? › Re: VAT przy imporcie - kto płaci VAT i kiedy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: maz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT przy imporcie - kto płaci VAT i kiedy?
    Date: Wed, 10 Aug 2005 09:19:14 +0200
    Organization: Netia Telekom S.A.
    Lines: 33
    Message-ID: <ddc9pk$trr$1@213.17.149.126>
    References: <dd9qvj$58s$1@213.17.149.126> <Pine.WNT.4.60.0508100102130.968@athlon>
    NNTP-Posting-Host: 213.17.149.126
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nefryt.internetia.pl 1123658356 30587 213.17.149.126 (10 Aug 2005 07:19:16
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 10 Aug 2005 07:19:16 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <Pine.WNT.4.60.0508100102130.968@athlon>
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; PL; rv:1.7.8) Gecko/20050511
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/news/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:145024
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > No przecież.
    > Jeśli KUPUJESZ usługę "importem" - to naliczssz VAT.
    > Ale jeśli ten zakup jest "w celu DG oVATowanej" - to masz prawo
    > go ODLICZYĆ !
    > Czyli:
    > 1. w momencie importu usługi wykazujesz VAT należny
    > 2. taki sam VAT jest VATem naliczonym, wykazujesz i odliczasz
    > 3. w momencie sprzedaży naliczasz VAT od sprzedaży - nie od
    > tej usługi zakupionej a od sprzedawanej.
    >
    > Pasuje ci ? ;)

    nie do końca zrozumiałem
    1.kupuję coś za 100USD
    2.wpisuję do KPIR jako zakup (kwota cała czy z VATem?), przeliczona wg
    kursu NBP z dnia rozliczenia
    3.sprzedając naliczam normalnie VAT22%.

    punkt 1 i 3 jest dla mnie jasny. Natomiast mam problem z pkt 2.
    mam wątpliwość jak wpisać sumę poniesioną w koszt związany z zakupem
    materiałów handlowych:
    1) czy powiniem doliczyć VAT od zakupu, czyli w tym przykładzie 488PLN
    jako koszt. Traktując kwotę faktycznie poniesioną jako koszt netto.
    2) czy wpisać całą kwotę np. wg kursu 1USD=4.00PLN, czyli 400PLN
    (faktycznie poniesiona kwota), traktując faktyczne wydatki jako koszt
    brutto, wykazując w KPiR wydatki 327.87PLN, co z VATem da wartość 400PLN.

    który wariant jest prawidłowy?

    z góry dziękuję za odpowiedzi

    maz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1