  • Data: 2005-08-16 14:42:36
    Temat: Re: VAT przy imporcie - kto płaci VAT i kiedy?
    Od: Adam <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Rafal M napisał:

    > Użytkownik "my way" <y...@s...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli sam sobie wystawiam fakture?

    Czyli reasumując:

    1. Dostaje fakture VAT na 100USD (na fakturze widnieje kwota bez podatku)
    2. Wystawiam fak. wew. na 100USD przeliczam na PLN wg kursu z dnia (np.:
    1USD=3PLN).
    3. Do tej fak. wew. doliczam podatek 22%. Na fak. wew. bedzie netto 300
    PLN, brutto 366PLN.
    4. Rozliczajac sie z US na PIT-5 bede miec 300PLN poniesionych kosztów.
    5. Na VAT-7 bede miec 300PLN i 66PLN VAT`u do zaplaty. W pozycji import
    usług (poz. 32 i 33)
    6. Kwoty te odpowiednio przeniona sie na KPiR.

    Ale ciekawi mnie dlaczego mam placic 66PLN VAT`u? Czy moze w nastepnym
    miesiacu (a moze w tym samym), ta sama fakture wew. ewidencjonuje w
    rejestrze zakupu VAT i rozliczam w Nabyciu towarów i usług pozostałych
    (poz. 43 i 44).
    Jesli sie myle to sprostujcie.

    pozdrowienia
    Adam