  • Data: 2004-02-18 01:33:15
    Temat: Re: VAT po 1 maja - ciekawa konkluzja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 15 Feb 2004, WSm wrote:
    [...]
    >+ Dodam jeszcze jedno pytanie. Czy wykonawaca u. o dzieło dokonując zakupu
    >+ koniecznych materiałów i narzędzi będzie odliczać VAT naliczony w fakturach
    >+ zakupu? Jakoś nie widzę takiego zapisu, chyba, że przeoczyłem.

    Możesz podać link gdzie szukałeś ? :)
    Wg dotychczasowego stanu (zakładając że *tylko* doszedłby VAT)
    VAT odliczasz od kosztów.
    Przy UoD masz 2 metody wyliczenia KUP
    - ryczałtowe 20%
    - wg faktur zakupu
    Nie wiem jak interpretować ew. odliczenie VAT przy wyborze
    ryczałtu: dotychczasowe zapisy (VAT) są liberalne w tym
    względzie i stanowią że nie wolno odliczać VAT tylko od
    czegoś co "nie moze być kosztem" - nie wiem jak "uznać"
    wtedy f-rę zakupu jeśli KUP liczymy ryczałtem :)
    Dla "umów autorskich" się nie wypowiadam, pora późna i jeszcze
    naplotę... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)