  • Data: 2004-07-09 19:42:18
    Temat: Re: VAT i zasady ogólne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 9 Jul 2004, CzeslawEm. wrote:

    >+ In article <0...@n...onet.pl>, jas wrote:
    >+ > to mam płacic vat i jeszcze do tego 30% podatku a pozniej 40%?? czegos tu nie
    >+ > rozumie.
    >+
    >+ VATu sie nie placi. VAT sie tylko oddaje. To nigdy nie byla twoja
    >+ kasa

    Sprzeciw. *CZĘŚĆ* tej kasy "nie była jego", być może znaczna część.
    Ta część z której ma "podatkowy" dochód (przed odliczeniami !),
    z którego pokrywa:
    - ZUS społeczny
    - swój zysk (razem z podatkiem dochodowym i zdrowotnym na ZUS, czyli
    kwotę *przed* opodatkowaniem)
    jest przecież *również* objęta VATem.
    I to byłyby właśnie *jego* pieniądze, o ile VATu by nie było.
    Chyba żeby obniżył cenę o VAT, ale to zupełnie inna sprawa ;)
    - w bilansie "ogólnym" albo ceny byłyby niższe o VAT i wartość
    nabywcza zarobku wyższa, albo ceny byłyby te same i zarobki
    wyższe. Znając życie nikt nigdy nie zgodza się na obniżenie
    przychodu :> więc rozważanie "co by było jakby znieść VAT" wypada
    sprowadzić do przypadku że to dochody rosną przy stałych cenach :)
    - a w takim układzie VAT obciążą "jego zarobek" (brutto, przed
    oZUSowaniem o oPDOFowaniem).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)