  • Data: 2011-02-03 13:38:43
    Temat: Re: VAT co miesiąc czy co kwartał?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03-02-2011 14:22, Rafal T. pisze:

    > No to pewnie też miałbym problem:) Pieniądze przychodzą falami i po
    > takich wpływach szybko się je rozdysponowuje :)

    No właśnie, kwartalne wymaga trochę dyscypliny finansowej.
    Ale jeżeli będziesz trzymał się zasady, że z faktury sprzedaży tylko
    netto jest Twoje i tylko tyle możesz wydać, to nie będzie niemiłych
    niespodzianek.

    > Firmy dla których pracuję wymagają 4 tygodni - z reguły jest to kilka
    > dni - ale raz czy dwa wplacali mi pod koniec terminu

    Zasada ostrożnego rachunku -jeżeli termin umowny to 4 tygodnie na
    zapłatę, to przygotuj się na 4 tygodnie i tak planuj wydatki.

    Mam klienta który dawał swojemu dużemu odbiorcy termin 30 dni ale
    dostawał pieniądze w max 2 tygodnie, czasem szybciej.
    Zmienił się zarząd w firmie, zaczęli ustawiać płatności wg terminów i
    pierwszego miesiąca po zmianie chłopak nie miał na ZUS i ratę kredytu.

    Taka anegdota ku przestrodze.

    > Czyli mogę mieć np teraz miesiąc normalnie i zmienić na kwartalny w
    > czerwcu?

    Konkretnie to do końca czerwca możesz zgłosić przejście na kwartalny od
    lipca ;-)

    Zasadniczo tak. :-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl