  • Data: 2011-02-03 13:22:44
    Temat: Re: VAT co miesiąc czy co kwartał?
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11-02-03 14:11, Maddy pisze:

    > Ponieważ raczej zwrotów mieć nie będziesz, kwartalne nie ma wad, poza
    > jedną - że czasami trudno utrzymać w ręku pieniądze na VAT.
    > Znam sporo ludzie, którzy przeszli z powrotem na miesięczne, bo zapłacić
    > co miesiąc ok. 3 tysięcy było im łatwiej niż raz na kwartał 9tys.
    > Ale to jest kwestia psychologiczna a nie podatkowa :-)

    No to pewnie też miałbym problem:) Pieniądze przychodzą falami i po
    takich wpływach szybko się je rozdysponowuje :)

    > Jeżeli zakładasz, że terminy płatności za faktury sprzedaży będą prawie
    > zawsze dłuższe niż czas na zapłatę VAT (25. następnego miesiąca),
    > kwartalny da Ci większą płynność finansową.

    Firmy dla których pracuję wymagają 4 tygodni - z reguły jest to kilka
    dni - ale raz czy dwa wplacali mi pod koniec terminu

    > Warto na początek wziąć miesięczny i zobaczyć, jak się z tym żyje, bo na
    > kwartalny można przejść później, deklarując zmianę przed początkiem
    > dowolnego kwartału kalendarzowego.
    > Jeżeli do razu wejdziesz na kwartalny, to nawet gdybyś po pierwszym
    > kwartale uznał, że to Ci nie leży, musisz być na nim okrągły rok, zanim
    > będziesz miał prawo zmienić metodę na miesięczną.

    Czyli mogę mieć np teraz miesiąc normalnie i zmienić na kwartalny w czerwcu?

    > Osobną kwestią jest sytuacja, gdy spodziewasz się zwrotów VAT,
    > szczególnie regularnych (np. sprzedaż na obniżone stawki) - wtedy
    > kwartalny jest niekorzystny, bo wydłuża okres zwrotu nawet o dwa
    > miesiące. Nieoprocentowana pożyczka dla skarbu państwa.

    Wszystko co robię to 23% vat. Jedynie opcja w druku - kiedy np dana
    publikacja ma ISBN (mam taką akurat do przygootowania) i wtedy mamy
    niższą stawkę VAT. Ale taka sytuacja będzie miała miejsce dwa razy w
    roku (zakup druku w drukarni) i sprzedaż kilka razy w roku ( sprzedaż do
    dalszej dystrybucji)

    Zakładając to że mam wplywy na podobnym poziomie miesicznie lepszą opcją
    by było comiesieczne rozliczanie - a jak są one skumulowane - np wplaty
    z 3 miesiecy pojawiają sie w przeciągu tygodnia czy dwóch to lepsza
    opcja kwartalna. Dobrze zrozumialem?

    dziękuję i pozdrawiam
    Rafal