  • Data: 2008-10-29 10:53:55
    Temat: Re: VAT-R - spóźnione złożenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 29 Oct 2008, gonia wrote:

    > Odnosiłam się do postu Godfryda i zacytowanego przez niego przepisu, który
    > jest niezgodny z przepisami umijnymi.

    Będę się bronił.
    Nie cały przepis, a NIEKTÓRE JEGO ZASTOSOWANIA!

    > Te wyroki były na poparcie owej niezgodności.

    IMO trzeba na to popatrzeć tak: przytoczony przepis dotyczy różnych
    PRZYCZYN nieprawidłowości wystawionych f-r.
    Wyroki które podałaś dotyczą NIEKTÓRYCH przyczyn, a konkretnie
    przypadków kiedy (z mocy przepisu o podleganiu VAT "mimo nie
    dopełnienia form prawnych" czy jak tam to jest) sprzedawca jest
    podatnikiem VAT.

    Niemniej ten sam przepis dotyczy przypadków, kiedy podleganiu
    nikt nie zaprzecza, a jednocześnie mamy zwolnienie - i mimo
    że jest to *ten sam przepis*, przytoczone wyroki go nie dotyczą!

    > a) wystawionymi przez podmiot nieistniejšcy lub nieuprawniony do wystawiania
    > faktur lub faktur korygujących,

    Otóż to.
    Podstawa do "nieuprawnienia" jest różna.
    Z dyrektyw *oraz* ustawy wynika, że "nieprzepisowość podatnika"
    nie jest ważna dla określenia faktu że on jednak JEST podatnikiem,
    i ten argument odpada (jako podstawa odmowy zwolnienia).
    Na to wrzuciłaś wyroki - mogą się komuś przydać :D
    Ale podatnik "legalnie zwolniony" nadal moze wystawić nieprawidłową
    f-rę VAT - a w tym momencie przepis nadal działa, zaś ochrona
    z tytułu "nielegalności" już nie.
    Żeby nie było - to też absurd.
    Ale dość częsty w prawie...

    pzdr, Gotfryd