eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUstawa 203 (medyczna), sukces, wyrok, komornik i sladki zus i znowu pozew???? (dlugie) › Re: Ustawa 203 (medyczna), sukces, wyrok, komornik i sladki zus i znowu pozew???? (dlugie)
    From: xyz <x...@x...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ustawa 203 (medyczna), sukces, wyrok, komornik i sladki zus i znowu
    pozew???? (dlugie)
    Date: Wed, 29 Sep 2004 15:06:00 +0200

    Dnia 28-09-2004 18:53, Użytkownik Tomek napisał:

    > Ano googlowałem i znalazłem artykuł w GP. Opisane tam było wiele niejasności
    > i nieścisłości prawnych, ale nie było żadnych konkretnych odpowiedzi. Jedyne
    > co znalazłem to:
    > http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/27.html?numer=1293
    &dok=1293.27.3.2.5.1.0.1.htm

    > Stwierdza się tam (na podstawie wyjaśnienia ZUS), że składki płaci płatnik,
    > ale nie ma żadnych odniesień do kwoty wyroku.
    >
    > Wobec tego, że zostałem pozwany o zwrot składek będę próbował stać na
    > stanowisku, że opłacenie składek jest w całości sprawą płatnika. Zasądzona
    > kwota jest moim zdaniem moim dochodem i podlega opodatkowaniu skarbowemu.
    > Nie miałoby sensu naliczanie i wypłacanie mi kwoty, której część mam od razu
    > zwrócić pracodawcy (czyli płatnikowi składek).

    Jak słusznie zauważył jeden człowiek w komentarzach pod artykułem
    problem leży w tym, że sąd w wyroku nie podaje z czego składa się
    zasądzona kwota a komornicy mam wrażenie, że nie mają o pewnych rzeczach
    pojęcia. Jednak to nie zmienia faktu, że ZUS i podatek należy zapłacić.
    ZUS jasno się wypowiedział co do składek - odprowadza je płatnik i tylko
    płatnik, co do podatku dochodowego płatnik ma obowiązek odprowadzić
    zaliczkę, ale jeżeli podatek zostanie zapłacony przez podatnika to US
    płatnika nie będzie ścigał. Jeżeli podatnik nie zapłaci podatku to za
    zaległość odpowiadają *obie* strony. Płatnik ma (jak widać uzasadnioną)
    wątpliwość co do zapłaty podatku nic więc dziwnego, że postanowił
    doprowadzić zaliczkę. Nie myśl sobie, że na tym sie skończy a Ty
    uzyskasz dodatkowy dochód, wg ordynacji podatkowej płatnik ma prawo
    wystąpić do sądu o zwrot zapłaconej zaliczki i wg mnie ją ściągnie.

    > Może ktoś ma jakieś doświadczenia w tej sprawie?

    Owszem, jednak nigdy nie dochodziło do czynności komorniczych, zawsze
    zasądzone należności wypłacaliśmy sami *po potrąceniu ZUS i zaliczki*

    --
    xyz

    Inteligo, mechanizm oszustwa:
    http://tinyurl.com/43o6f