eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUstawa 203 (medyczna), sukces, wyrok, komornik i sladki zus i znowu pozew???? (dlugie) › Re: Ustawa 203 (medyczna), sukces, wyrok, komornik i sladki zus i znowu pozew???? (dlugie)
  • Data: 2004-09-28 16:53:00
    Temat: Re: Ustawa 203 (medyczna), sukces, wyrok, komornik i sladki zus i znowu pozew???? (dlugie)
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pogoogluj trochę - ostatnio w GP albo w DF były jakieś artykuły na ten
    > temat.

    Ano googlowałem i znalazłem artykuł w GP. Opisane tam było wiele niejasności
    i nieścisłości prawnych, ale nie było żadnych konkretnych odpowiedzi. Jedyne
    co znalazłem to:
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/27.html?numer=1293
    &dok=1293.27.3.2.5.1.0.1.htm

    Stwierdza się tam (na podstawie wyjaśnienia ZUS), że składki płaci płatnik,
    ale nie ma żadnych odniesień do kwoty wyroku.

    Wobec tego, że zostałem pozwany o zwrot składek będę próbował stać na
    stanowisku, że opłacenie składek jest w całości sprawą płatnika. Zasądzona
    kwota jest moim zdaniem moim dochodem i podlega opodatkowaniu skarbowemu.
    Nie miałoby sensu naliczanie i wypłacanie mi kwoty, której część mam od razu
    zwrócić pracodawcy (czyli płatnikowi składek).

    Może ktoś ma jakieś doświadczenia w tej sprawie?

    Teraz pewnie się ośmieszę, ale co to jest DF?

    Pozdrawiam

    Tomek